onsdag 9 februari 2022

Nu är jag frisk.Och så är rättegången också klar.

 

I går så var det rättegång,den som jag skulle va med på som målsägande.
3 timmar tog rättegången.Och om 2 veckor så får jag veta domen.Vad dom beslutar,om han får nått straff eller inte.Och om han kommer att bli dömd,vad för straff han då kommer att få.
Det viktigaste tycker jag ändå är att han inte gör om det här mot nån annan människa.Att ha suttit i en rättegång och kanske får ett straff kommer att avskräcka honom från att hamna där igen.
Själv så hoppas jag att jag aldrig nånsin mer kommer att behöva vara med i en rättegång.
När jag var klar där.Så gick jag bort till dagverksamheten och va där ett tag.Tingsrätten är ganska nära där dagverksamheten är.Det var skönt att träffa dom som jobbar där och prata lite med dom.Sen åkte jag hem och sov ett tag.
I dag så har jag varit på dagverksamheten.
Och så har jag varit på biblioteket.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar