måndag 5 juli 2021

Varit båt vakt.

 

Min vän Ulla och hennes pojkvän köpte en båt nu i sommar.
Och för några veckor sen så frågade hon mej,om jag ville vara "båtvakt" med henne den 4 till 5 juli.Och det sa jag att jag kunde göra.
Det är så att i den båthamnen som dom har deras båt.Wifstavarfs båt klubb heter det stället,det är en småbåtshamn som ligger i Timrå.
Och dom som har sina båtar där.Brukar turas om att hålla vakt där under vissa kvällar och nätter.
Så i går kväll vid 21 tiden hämtade Ulla upp mej.Så åkte vi först till Ica Maxi och köpte lite fika och dricka som vi tänka ha med oss.Sen åkte vi till Timrå och vi var framme vid båt stället strax innan 22.
Det va lugnt där under kvällen och natten.Inga tjuvar som kom på besök hihi..
Jag är ju van att vara vaken på natten.Men Ulla brukar aldrig vara det.Men det gick ändå bra för henne,hon va rätt pigg.Men sista timmen innan vi skulle sluta.Så va både hon och jag ganska trötta.Vi åkte därifrån klockan 5.
Det här är Ullas och hennes killes båt.
Det va riktigt skönt att vara utomhus så där på natten.Och just att vara vid vatten är så rogivande.
Ulla hade också tagit med sej bekväma stolar till oss.Jag tog med en kudde som jag kunde luta huvudet mot.Så det gick väldigt bra för mej att sitta så där.Med tanke på mina besvär med nacken och mest bakhuvudet som brukar va mest besvär för mej med.
Vi varvade med att sitta och titta ut över sjön och båtarna.Till att promenera runt där i området och hålla koll.





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar