onsdag 17 november 2021

Green mood

 

Jag har varit i väg och solat solarium i Bosvedjan.
Tänk om man hade kunnat ligga ute i gräset,få sol på sej och bli brun.! Istället för att ligga och sola i ett solarium.
Man måste ju få önska och drömma sej bort lite i bland.Speciellt under den här gråa tråkiga årstiden som nu är.
Förr om åren och även när jag var yngre.Så har jag varit nyfiken på saker och människor.Haft en liten spänning sökande sida inom mej.
Men jag började förstå och inse efter många år.Efter alltför många år.Hur destruktivt det har varit.
Men bättre sent än aldrig kanske?
För nu har jag börjat jobba med mej själv.Och jag har gjort vissa val.
Att inte inte gå in i relationer eller ha med killar att göra än mer som vänner.
Jag har aldrig haft problem med alkohol och droger har jag aldrig prövat. Men det är killar som har varit det felande i livet för mej.
Dom som känner mej förstår varför jag gjort ett sånt här val.Och dom tycker det är bra.
Men inte alla som gör det.Har mött på folk som ifrågasätter det och tycker jag är konstig.Och det är som lite svårt att helt förklara det här.Men när jag försöker förklara och säga att jag måste ha det så här just nu i mitt liv i alla fall.Tills jag är helt stark i mej själv att kunna se relationer osv på ett sunt sätt.Bryta ett mönster,det mönstret som varit fel då jag träffat killar.Blivit i hop med nån.
Gå helt klart i terapi och inte avsluta det som jag gjort förut.
Allt sånt här måste vara "fixat" innan jag ens kan börja få kontakt med nån kille eller inleda nått.
Men vissa killar verkar inte vilja lyssna på det.Utan försöker påverka mej,bli sura eller anklaga mej för saker.Att dom minsann är snälla,att jag inte ska döma dom.Men det handlar ju inte om det! 
Jag måste faktiskt stå på mej i mina beslut nu.Göra så nått i mitt liv kan bli bra.














































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar