onsdag 18 september 2019

Skönt med en promenad,men börjar bli nervös för i morron.



Det är inte bara mina fötter som har gått i dag utan även mina tankar.Tänkt mycket på det jag ska göra i morron.Magnetröntgen som jag fick veta i juni månad när jag var hos neurologen,att jag måste göra.Och att det kommer att bli av till hösten.Men inte när,datumet fick jag veta.
Men nu för några veckor sen så fick jag då äntligen veta,datum och tid för när jag ska göra magnetröntgen.
Det har varit som ett evigt väntande och väntande.Så har den här tiden känts som.Även med det här att få hjälp,behandling att bli bättre nån gång.Att kunna börja leva nästan som förut i alla fall.Varit så här hela det här jävla året med nacken.
Jag vet att jag borde tänka mer positivt.Vilket jag gör vissa dagar.Men inte alla dagar tyvärr.
Jag borde inte heller vara nervös för i morgon.Men det är några saker som jag faktiskt oroar mej lite för.Att dom kommer att bli tvungen att avbryta undersökningen flera gånger,för att mitt huvud inte kommer att vara still.För jag har ju dragning i nacken och huvudet kan som "skaka till" lite i bland.Och det står på pappret som jag fick hem,att det är viktigt att man är helt still när man ligger där.Under tiden som man gör magnetröntgen.Och det är så lång tid,mellan 20 till 60 minuter som jag ska ligga där.Jag vet bara hur det är när jag solar solarium,inte så att huvudet mitt då är rakt hela tiden.Utan det vrids och vänds.
Tänk om det blir så illa i morron att dom inte alls kommer att kunna genomföra klart magnetröntgen på mej.Och skulle det bli så då kommer jag inte få nån botox i nacken,mot sjukdomen Dystoni jag har.För magnetröntgen måste göras för att man ska få botox.
Sen så har jag också tänkt lite på om jag kommer få som panik när jag ligger där i morron.För jag har både läst och hört en del säga,att dom känt sånt obehag och panik när dom gjort magnetröntgen.Att vissa människor inte klarat av att göra det.
Sen så är det en sak till.Och det är om det skulle visa sej att det skulle vara nått annat fel också.När svaret av röntgen är klar.
Men hur mycket jag än har tänk på detta i dag och är nervös.Så vet jag inte förrän i morgon när jag är där.Hur det kommer att vara.
Det kan ju gå jätte bra? Jag hoppas på det!
Vissa saker i livet är inte roliga men måste göras.
Och en del saker är jobbiga men måste kämpas igenom.Varken man vill eller inte.Men det måste göras.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar