lördag 2 november 2019

Bra samtal och övningar.

I går på eftermiddagen så åkte jag till sjukhuset.Jag hade en tid där hos sjukgymnasten.Förutom träning,övningar jag skulle göra där.Så behövde jag prata med henne och få råd om en del saker.Om hur jag ska få till övningarna bättre och struktur på hur mycket eller lite jag kan göra saker i vardagen,vad jag bör undvika att göra för ofta osv.En massa sånt behövde jag få veta mer om.Så kan kan få till nån bra rutin på mitt liv och undvika sånt som får mej att bli sämre.För jag tycker inte det har funkar riktigt bra utan mest varit "vimsigt".Och att jag haft mer frågor än svar på allt sånt här.Promenader är väl det som har fungerat bäst för mej tycker jag.Och det sa hon att det är bra om jag går ut och går varannan dag,som jag oftast har gjort.Men skulle jag gå promenad varje dag så är det jätte bra men inget måste.Övningar däremot ska göras varje dag.
Det var ett bra samtal.För jag känner att nu har jag fått mer klarhet i saker.Så förhoppningsvis kan jag få till det här med hur jag kan "leva" och övningarna på ett bättre sätt nu.
Hon filmade mej så att jag lättare ska kunna se själv hur jag ska göra dom.



Det kanske ser lätt ut att göra.Men det är lite krångligt när nacken är som den är.Även om nu min balans och huvudet har blivit som mer rakt eller hur jag ska förklara det som.
Neurologen vill också se hur mitt rörelsemönster på huvudet och nacken är med tiden och om jag gör framsteg.Lättare då för honom att veta också när jag ska dit och få Botox igen.
Sjukgymnasten sa också att det är bra om jag kan börja skriva varje dag lite grann.Om hur nacken är,vilka övningar jag gjort,hur jag mår.Anteckna upp lite varje dag om sånt.
Va in på DollarStore också innan jag åkte hem.Och handlade tandkräm,skurmedel,tops,disktrasor mm.Billigt att handla sånt där.Så det var det jag gjorde på dagen.
På kvällen va jag bara hemma och tog det lugnt.
I dag har jag legat i sängen och läst en del.Och druckit en massa kaffe som vanligt.
Jag tänkte åka i väg och sola om ett tag.
Så att jag inte börjar bli lika vit som min jacka är hihi...
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar