söndag 10 november 2019

Så varmt och skönt inne,men sååå KALLT ute.

Och jag va tvungen att bege mej ut i kylan.Vilket jag inte hade lust med alls i dag.Men det var sista dagen i dag på lånet av böcker som jag har lånat.Så det va bara att klä på sej en massa kläder och gå till bussen.Åka in till stan och gå till kulturmagasinet.För här där jag bor så har inte biblioteket öppet på söndagar.Jag kollade på internet för skojs skull om det finns något annat bibliotek som har öppet på just söndagar.Men dom har tydligen stängt då.Det är bara i stan som dom har öppet.
Lite synd det egentligen,för just söndagar kan vara en bra dag att va på ett bibliotek.I bland kan söndagar kännas lite tråkiga.Eller att man inte har nått planerat att göra just den dagen.
Så bara den bra känslan att gå på biblioteket.Leta sej nån bok som man tycker verkar vara intressant.Låna den,åka hem och mysa ner sej med en skönt filt.Ligga där och läsa med en kopp kaffe till.Det är så underbart det och otroligt avkopplande.
Men just i dag så ville jag bara lämna igen böckerna och åka tillbaka hem.Lägga mej i ett jävligt varmt bad.För jag fick stå och vänta på bussen så länge när jag skulle åka in till stan.För bussarna går bara en gång i timmen på söndagarna.Och jag hade helt tagit fel på tiden den ska komma.Så jag frös som faan.Det kändes som en evighet att stå där innan bussen kom.
Men det blev att jag kollade runt en stund ändå när jag var på biblioteket.
Och jag lånade dom här.
Glada 80 talet hihi..
Den här ska det bli jätte kul att läsa.
Lite nostalgi då jag va tonåring på 80 talet. 
Roligt att se på bilderna också,finns en del i boken av det.
Hoppas att eran helg har varit bra!


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar