lördag 28 december 2019

Följde med till primärvårdsjouren,glasögon.I dag inte så mycket jag gjort.

I går så var jag bara hemma på dagen.Tog det lugnt och gjorde inget speciellt.
På kvällen följde jag med Reima när han vart tvungen att åka in till sjukhuset.För att han hade råkat gjort illa sin ena hand.
Medans han var in där på primärvårdsjouren,blev undersökt och fick hjälp med sin hand.Så var jag en kort sväng och sa hej till Denise och Andreas.Och fick se Sötisen Charlie.
Denise var beräknad att få barn den 29 januari men fick tidigare.Så därför är dom kvar på sjukhuset.Dom har ett eget rum å så där.
När Reima var klar så åkte han och jag till Ica Maxi.Jag köpte mat,gosaker och annat där.Den här jackan bland annat.Jag har funderat förut på om jag ska köpa den.Har fastnat för den så nu fick det bli av att köpa den.
Sen köpte jag också ett par läsglasögon.Som dom sålde där för 39 kr.
Jag har börjat märka att jag ser sämre på nära håll.Än vad jag gör på långt håll.Det är därför jag oftast håller boken en bit ifrån eller lägger den i knät när jag läser.
Efter att vi hade varit på I ca Maxi så åkte vi hem till mej.Åt hamburgare som vi hade köpt på Max.Och så drack vi kaffe efter det.
Jag brukar så gott som jämt ha med mej min handväskan när jag går hemifrån.Om det inte är att jag ska gå en promenad tex.Då brukar jag inte ta med den.Men i går när jag åkte med Reima så tog jag inte med mej väskan.Utan jag la mitt minutenkort,mitt busskort och nycklar i jackfickan.
Vilket jag är jävligt irriterad på mej själv nu att jag gjorde.För att nu hittar jag inte mitt busskort.Troligen så måste jag ha tappat bort det i går.Att det ramlat ur jackan eller nått när jag skulle betala på Ica maxi när vi var där i går.
Så nu måste jag fixa ett jävla nytt kort.Sånt här stressar mej när saker strular.
Nu blir det att ta med handväskan JÄMT för mej.Om det är så att jag bara ska gå en kort promenad.Näe då inte promenad kanske men aldrig mer på en affär med att lägga busskort och annat i min jackficka i alla fall.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar