måndag 11 oktober 2021

Fika och promenad runt Sidsjön.

 

Det blev det för mej i går.
Ulla ringde till mej på morgonen då.Och frågade om jag ville följa med till Sidsjön.
Hon hämtade upp mej vid 12 tiden.Så åkte vi dit.
Vi köpte med oss bullar och kaffe hade Ulla gjort.
Det va bra väder,alldeles vindstilla.Skönt när det inte blåser så mycket,som det ofta kan göra tycker jag.
Det är så fint där vid Sidsjön! Och bra ställe att promenera.Även att det finns flera ställen att sitta och fika på.Som vi gjorde.
Utsikten hemma från mitt fönster,är inte heller så dålig tycker jag.Väldigt vackert faktiskt.
Jag är tacksam för att jag trivs så bra i min lägenhet.Och att jag slipper se ut över gråa betong hus eller nått sånt. När jag kollar ut från mitt fönster.
Jag brukar påminna mej själv att vara tacksam för dom saker som är BRA i mitt liv.För har dom saker som INTE är det.Men blir att jag verkligen uppskattar dom där saker som känns bra och är rädd om dom.
Mitt liv är då inte bara svart eller vitt.
Nu har jag fått tiden till neurologen för att ta sprutorna.Den 26 ska jag dit.
Ska ta och börja städa här hemma.





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar