torsdag 14 oktober 2021

Blev ett byte av dag. Och så här vart det med "spegeln" i fönstret.

 

Det var stängt på dagverksamheten i tisdags.Så jag fick komma dit i går istället.
Men om två veckor så ska jag faktiskt byta några av dagarna.Att börja gå där måndagar,onsdagar och fredagar.I stället för som nu tisdagar,torsdagar,fredagar.
Att jag tänker ta bort tisdagarna och torsdagarna.Är för att jag tror att det blir bättre för mej att gå där varannan dag.Jag har märkt att det inte funkar helt bra att vara i väg på nått två dagar i rad.Det är inte för att jag är lat,inte har viljan.Utan det är för att saker som varit enkla och självklara för mej förut.Tyvärr inte är på samma sätt för mej längre.
Dom som verkligen känner mej och står mej nära.Har jag varit helt öppen med och vet att det är så här.Och dom på dagverksamheten är fantastiska och har verkligen en förståelse för hur det är.
Men inför andra så känns det som jag skäms lite i bland och kan tycka att det är pinsamt.Att folk tycker att jag borde orka mer,har mycket fritid och ser ju så pigg ut.Jag kan känna att det är svårt att förklara helt om sjukdomen jag har också.Eftersom det är en sällsynt sjukdom så har vissa sagt "men den sjukdomen har jag aldrig hört om är det säkert att det är den sjukdomen du har.Tror du inte att du blir bättre om du får massage på nacken." Om jag då säger att om jag blir masserad där så kommer det bli värre.För då kommer musklerna där att triggas och jag får mer värk,dragningar och ryckningar. Då har vissa sagt men det kan väl inte stämma massage är alltid bra mot nackvärk.
Jag har aldrig varit intresserad av träning och att gå på gym.Och det är nått jag inte heller skulle kunna göra nu.Att lyfta vikter.För det är också nått som kan skapa värk och besvär om jag skulle göra det.
Jag köpte ju en spegel på DollarStore.Som jag har gjort om till en grej att ha hängandes i mitt sovrums fönster.
Jag tog bort själva spegeln på den.Och så här vart det.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar