tisdag 14 december 2021

I går

 

Frukosten
Vädret:
Inte så kallt.Men väldigt halt.
I går så var det ju Lucia.Vilket jag knappt håller reda på när det är längre.Inte som när min son var liten,för då firade jag det med honom och tänkte på det på ett helt annat sätt än vad jag gör nu för tiden.
Men på dagverksamheten så blev det Lucia fika.Med glögg,pepparkaka,lussekatter och vörtlimpa.
Denise och Andreas son Charlie fyllde 2 år i går.
Det vart lite shopping efter att jag hade slutat dagverksamheten.
Först på Åhlens i stan.Där jag köpte en vässare till kajalpennor.För den jag redan har funkar inte alls att vässa kajalpennorna med.Inte allt som är billigt är bra.Eller smart att köpa.
Åkte sen till DollarStore.Där jag köpte några saker.
Jag har ju köpt en års almanacka.En sån som man kan ha på väggen.
Men behöver också en som jag kan skriva i.Anteckna tider tex då jag ska till sjukgymnasten,om jag har en tid till frissan.Om det är något som jag ska komma i håg att göra ett visst datum,tex lämna tillbaka biblioteksböcker osv.
Man kan ju skriva in sånt i sin telefon eller genom datorn.Men jag kör med den gammeldagsa stilen att skriva med penna.Mera min grej det som passar mej bättre.
I dag så har jag inte gjort nått speciellt.
Tagit det lugnt bara.




















1 kommentar:

  1. hej ;) vart kan jag kontakta dig privat? helst förutom facebook

    SvaraRadera