torsdag 10 oktober 2019

Torsdagen

Jaa det blev att sova läääääänge igen då.Fast jag ställde larmet på telefonen den tid som jag tänkte vakna.Så att jag inte sover bort HELA den här dagen då.Tänkte jag.
Men inte hörde jag då när det ringde,fast jag hade ställt in högsta ljudet.
Standard det där för mej,har alltid varit sån som sover så djupt.Jag är inte den som somnar jätte snabbt när jag lägger mej och ska sova.Det finns ju vissa som lägger sej och tvärsomnar,men så har jag tyvärr aldrig varit.Men däremot när jag sover då sover jag verkligen.En del kan vakna till lätt av ljud eller va så att dom vaknar nån gång eller några gånger under natten.Men sånt har jag haft tur att sluppit.Utan några få gånger då man varit sjuk tex så kan ju sånt hända.Men sömnproblem har jag haft från och till genom livet.
När det kommer till att sova själv eller tillsammans med nån.Så känner jag mej mest bekväm med att sova själv.Har lite svårt det där med att sova med nån.
Lite har jag hunnit med att göra i dag i alla fall.Som att åka och sola.Mycket va hihi..
Sen åkte jag till apoteket.Och som en lättnad var,så hade dom fått in tabletterna som jag skulle ha.
Efter det gick jag in på affären och handlade.Bland annat dom här.
Jag har ofta ett sug efter melon,mandariner och broccoli.Jag äter det flera gånger i veckan.Jag kan bli lite som besatt,beroende att äta vissa saker.En gång så hade jag en period då jag åt citronfromage nästan varje dag.
Jag köpte också ögonbrynsfärg i dag.Den här sorten blev det.
Det finns dom som tatuerar sina ögonbryn.Och dom som rakar bort dom och "målar dit" dom istället.Jag har aldrig testat något av det.Utan det jag brukar göra är att noppra dom och att "klippa" dom.Jag har haft turen att alltid ha haft mörka ögonbryn.Så jag har aldrig behövt sminka,måla dom.Men på senare år så har dom blivit ljusa.Så då har jag fått börja målat dom när jag sminkat mej.Och i bland så färgar jag dom.Och nu så tänkte jag att det är dags för det.
Det är bra att det finns olika alternativ att välja på hur man vill göra med sina ögonbryn.Och att göra på det sättet som man själv vill ha det.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar