söndag 17 januari 2021

Några dagar sen jag blogga.

 

I torsdags så träffade jag Ulla.
Hon kom till mej och hälsade på när hon hade slutat jobbet.
I fredags var jag på dagverksamheten.
Och där så gjorde jag dom här.
Den här veckan har det varit så kallt ute.
Och MYCKET snö har det kommit.
En sak som jag inte trodde skulle hända.Har faktiskt otroligt nu hänt.
Fast jag trodde det skulle va som att leta en nål i i en höstack typ.Som ordspråket brukar säga.
Fast det skulle visa sej att istället för en höstack.Så var det i en snöhög som nyckeln jag tappade låg i.
Grannen som bor snett under mej,ringde på hos mej en kväll nu i veckan.Och visade mej en bild på sin telefon.Jag såg på en gång att det var en bild på min nyckel.
Hon sa att hennes kille hade kollat på fb.Och på en sida där så hade en tjej lagt ut att hennes son hade hittat en nyckel i en snöhög.Och att den som tappat den kunde höra av sej till henne.
Så jag skrev då till den tjejen på fb.Och vi bestämde att jag skulle komma dan efter och hämta nyckeln hos henne.
Så det gjorde jag.Jag gav hennes son 100 kr som tack för hjälpen.
Jag har också fått tid och datum nu.När jag ska till neurologen och ta botox sprutorna bak i huvudet och nacken.
Nästa tisdag ska jag dit.
Jag är ofta trött.Men sista dagarna så har jag känt mej så extremt trött.Och i fredags kväll så somnade jag tidigt.Och jag sov hela lördagen.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar