söndag 24 januari 2021

I dag

 

Jag vaknade vid vid 8 tiden i morse.
Peppar,peppar ta i trä! Men det verkar som jag har börjat vända tillbaka dygnet lite nu.Så länge det nu kommer hålla i sej vet jag ju inte.Men bra så länge det varar i alla fall.
Men ska ju inte jämföra sej med andra.Men när det kommer till att vara duktig och kunna saker.Så brukar jag i bland eller lite ofta känna att jag är "sämre" än många andra.Det kan jag känna inom mej.
Jag blandar i hop det där med självförtroende och självkänsla.Vad skillnaden är på det egentligen? Men det har nog med nått av dom att göra kanske när man tänker så om sej själv.När man tycker att man inte själv kan göra saker mer "perfekt" .
Jag minns när jag gick i skolan.Så svarade jag sällan på frågor,då läraren frågade tex om nått land,årtal eller tal tex.Jag va inte den som räckte upp handen då för va rädd att jag skulle svara fel på frågor.
I dag i alla fall så åkte jag till Birsta,för jag behövde fylla på mitt busskort.Jag va in på Rusta och kollade också.Sen gick jag till Coop och handlade.
När jag hade kommit hem.Så fick jag kaffesällskap.För då kom Maria och hälsade på en stund.
Nu ska jag ta och fixa mej nån mat.Sen blir det nog bara vila resten av den här dagen och kvällen.Se på lite program,kanske läsa en bok.























 









1 kommentar:

  1. Anonym01:37

    Självförtroende och självkänsla är i princip samma sak, som jag ser det. Man kan aldrig vara för självsäker, däremot kaxig och arrogant, som aldrig är positivt. Man bör även kunna backa och inse när man gjort fel, be om ursäkt och ta sitt ansvar för det. Vilket de flesta inte kan utan då ljuger och blir arga över att bli kritiserade istället. Ödmjukhet och självkritik är något de flesta skulle behöva mer av.

    SvaraRadera