tisdag 26 januari 2021

Stan,Nacksta,sprutor.

 

I dag har jag varit i väg till sjukhuset.Jag hade en tid där hos neurologen på morgonen kl.9.
Det var dags för mej att ta sprutorna.För min sjukdom Cervikal Dystoni som jag har.
Den här gången så fick jag ta 5 sprutor.Dom tas i min nacke,bak i huvudet och vid sidan av halsen.
Jag har blivit van nu att få sprutor där.Eftersom jag har fått det var tredje månad nu i över ett års tid.
Så jag är alltid inställd på och vet att det gör ont att ta dom.Fast det är en kort smärta,jämfört mot om jag inte skulle ta sprutorna och då ha ont typ jämt.
Det som känns mest är inte när läkaren sticker in nålen.Utan när nålen kommit in är i muskeln och han drar som runt den lite där.Innan han sprutar i botoxet.
Det var skönt att komma hem sen och lägga mej i sängen.Jag somnade och sov ett tag.
Nu i kväll så har jag haft tvättstugan.
I går så åkte jag in till stan.Jag hade ett ärende som jag skulle på.
När det var klart så åkte jag till Nacksta.Där jag hälsade på Denise och Andreas.
MYCKET snö vi har här i Sundsvall.
Men jag längtar tills den smälter bort!



















































1 kommentar: