tisdag 25 december 2018

Klippt håret,träffat Maria.

Maria har varit och hälsat på mej i dag.
Vi har druckit kaffe,ätit bullar och pratat.
Och innan hon åkte hem så toppade hon mitt hår.
Jag försöker toppa mitt hår ganska ofta.Men jag kan ju inte göra det själv så jag brukar be nån vän att hjälpa mej med det.För jag har inte råd att gå till frissan.
Jag har varit en sväng nu på kvällen till Coop och handlat.
Svinhalt är det ute och dom är usla på att inte sanda nått.Jag är livrädd för att halka och slå mej.Det räcker med att jag gjorde det förra vintern.Och jag har besvär med min nacke fortfarande efter det.I dag skippade jag tyvärr "min promenad" som jag skulle göra.Jag vågar inte ut och gå i snabb takt med att kanske ha oturen att riskera att halka.Jag hoppas att dom kommer börja sanda på ställen ute på marken där det är rena isgatan!
Nu har jag varit en gnällkärring och klagat lite hihi..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar