söndag 10 februari 2019

Det är en av anledningarna till varför jag inte är så mycket för att smsa och chatta.

Jag kan förstå till en viss del att en del uppfattar mej som nonchalant eller att jag är "kall".Som att jag inte alls tycker det är roligt att prata med folk.Nog för att jag trivs att vara själv men jag tycker också om att prata mycket då jag träffar människor,vänner.Jag är absolut inte den som sitter knäppstyst då.Men eftersom jag brukar kunna skriva så kort och svara senare och i bland knappt skriva nått,på chatter och sms.Så tror vissa det om mej.
Men jag ska förklara helt ärligt varför jag är så,när det kommer till att smsa och chatta.
När jag skriver på chatter med nån så när jag har hunnit skriva ett ord ungefär så har den personen jag skriver med hunnit skriva en hel mening.Samma med att smsa.Det tar sån jävla lång tid för mej att skriva och jag stavar fel hela tiden då.Går knappt att läsa i bland vad jag skrivit.Men om jag ska hinna läsa igenom vad jag skrivit som på chatter innan jag skickar det så har den andra personen typ hunnit skrivit 40 meningar till mej.Och jag stressar för att hinna läsa vad den skrivit till mej.Det kanske låter som det är fel på mej nu,men jag vill vara ärlig om hur jag är.
Det konstiga är och det är också det som gör mej lite frustrerad,att när jag skriver saker med en penna och papper.Då skriver jag så fort och brukar aldrig stava fel.Som jag däremot då alltid gör på sms och speciellt när jag chattar med nån.En gång så var det till och med en kille som fråga mej om jag var full.För det går ju knappt att läsa vad du skriver till mej sa han.
När jag gick i skolan så tyckte jag att Svenska var det roligaste ämnet.Och det var även det jag var bäst på.Sätter jag mej ner och skriver så bara flödar orden ut på pappret.Jag får fram så mycket då vad jag vill säga och kan formulera saker bra då.Så jag kan inte fatta att jag är så sämst på det här med att smsa och chatta.Nog för att jag inte är uppvuxen med internet.Men ändå liksom är jag faan trögfattad att lära mej skriva riktigt på det.
Det som däremot är annorlunda fast det är på internett och funkar bra för mej.Det är när jag skriver i bloggen.För då kan jag skriva i lugn och ro.Ett inlägg då jag skriver kan ta långt tid för mej innan jag är klar med det.Men det gör som inget känner jag.Fast jag vet också att om jag hade kunnat skriva med en penna och papper om det skulle finnas en sån dator hihi..om nån uppfann det.Då vet jag att jag skulle skriva mera och mycket längre på mina blogginlägg här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar