söndag 17 februari 2019

Jag tänkte skriva lite bara.

Jag håller på att städa.Standard för mej att göra på söndagarna.
Men tar mej en liten kaffepaus nu.Så då tänkte jag blogga här en sväng.
För några månader sen så slutade jag att ha löshår.Så där har jag sparat in lite pengar.Fast egentligen kanske inte,eftersom jag handlar en massa annat istället.Tex kläder och annat.På ett sätt så är det väl lite onödigt av mej att köpa kläder när jag redan har så mycket.Men det är svårt att motstå när det finns så mycket snygga kläder som jag fastnar för.Samma när det gäller smycken,skor och handväskor.
Jag kanske ska ta och skriva på en lapp nästa gång jag går på affären "se men inte röra" .Som påminner mej om att jag inte ska köpa nått.Eller undvika att gå på affärer kanske.Men det är ju så kul att kolla på kläder och annat,även saker till hemmet som dekorationer.Men i bland blir frestelsen för stor bara och jag blir svag för det.
Om jag ska tänka positivt så är det ju tur och även bra att jag aldrig köper alkohol och cigaretter.För det kan ju vara dyrt det också.Och inte bra för hälsan.Jag har redan en hälsa som inte är den bästa.Så behöver inte göra den sämre.Därför är jag glad för att jag slutade att röka för några år sen.
Druckit har jag nästan aldrig gjort.Inte ens då jag var yngre.Varför jag aldrig har känt för det med att dricka alkohol det vet jag egentligen inte varför det är så.Det har varit många som har frågat mej.Men jag vet inte riktigt vad jag ska svara.Men det är väl lite så kanske att vissa saker är man bara inte intresserad av att göra.Synd att jag inte kan vara så också när det kommer till att äta sötsaker och shoppa kläder.Och springa på affärer.
Utom i "teknik" affärer.Det är det tråkigaste jag vet.
För jag är helt ointresserad av mobiltelefoner,tvspel,tvapparater och allt sånt.
Om jag går på Elgiganten,Siba.Såna affärer.Så är det IN UT därifrån ungefär.Medans om jag går på andra affärer där dom säljer kläder,smycken,gardiner å sånt.Och om jag är på biblioteket.Så kan jag vara där i timmar!
Kram från mej till Dej!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar