lördag 4 april 2020

Jag fick inte veta.

Jag hade en tid på vårdcentralen i går.Gällande mitt vänstra ben.Att få veta vad det är som är fel med det och vad för hjälp jag kan få.För tydligen så är det inte bara ischias som dom trodde först.Utan jag fick ju komma dit igen.Och då sa dom att dom ville utreda mer vad det kan vara med benet.Om det kan ha nått med Dystonin att göra.Eller om det kan vara något annat.
Klockan halv elva skulle jag få träffa en läkare på vårdcentralen då i går.Jag satt där och väntade och väntade.När det hade gått en halvtimme.Så frågade jag en som jobbade där om det verkligen var i dag som jag skulle komma,om jag tagit fel på dag eller nått.För jag vet att jag kan vara lite strulig med tider och datum att hålla reda på.Trots att jag har en kalender som jag skriver in saker jag ska på.Eller om det är nått viktigt jag ska komma i håg som jag ska göra.
Men den här gången var det inte jag.Utan dom som hade glömt bort att meddela mej att läkaren va hemma med sjukt barn.Så att jag inte kunde komma.Utan ska få en ny tid att få komma då hon jobbar igen.
Så det var bara för mej att gå hem igen då.Utan att veta vad det är med benet.
Jag hoppas på att få tid där snart igen.För jag har besvär med mitt vänstra ben varje dag.
Jag hoppas också på att få tid snart att ta botox sprutor.Jag vet ju bara att det blir av i April nån gång men inte vilket datum.Jag tänker ringa till sjukhuset på måndag och försöka få tag på neurologen.Och höra om han vet vilket datum jag ska få komma.Det är inte alltid så lätt att få tag på han när man ringer.Men bäst chans är att ringa tidigt på morgonen.
I torsdags så stängdes dagverksamheten igen.Inte för alltid men under en tid så kommer det vara så.När det kommer att öppnas och man kan börja vara där igen.Det går ju så klart inte att veta nu.
Det är tråkigt att inte kunna gå dit.Men samtidigt förståeligt och väntat att det skulle bli så.Med tanke på som tiderna nu är med Corona virus.
I torsdags så regnade det och på natten så började det snöa.I går blåste det som faan ute och i dag så har solen varit framme.
Ganska så typiskt April väder!









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar