onsdag 8 april 2020

Bara att VÄNTA som livet är nu.

Ringde till neurologen i morse.Och fick veta att den 27 eller så blir det den 28 April,så har jag tid till att få Botox sprutorna.I nacken,vid sidan av halsen och bak i huvudet.
Även om det är lite jobbigt att vänta tills i slutet av den här månaden.Eftersom jag har värk och besvär nu varje dag.Och jag vet att dom inte försvinner förrän jag har fått tagit sprutorna.Så är det ändå bra nu att fått veta datum när jag ska få komma dit och få sprutor.Jobbigare är det att inte veta NÄR det kommer bli av tycker jag.Så nu är jag inställd mentalt att några veckor till så måste jag vänta.Inget annat val än att härda ut.När det kommer kännas som jobbigast så ska jag tvinga mej att fokusera tankarna på lyckan och den befrielsen när jag fått tagit botox.Att slippa känna värken då och besvären som dom är nu.Kommer uppskatta det som faan då jag har botox i kroppen igen.En stor längtan efter det!
Något som jag också längtar så otroligt mycket efter.Det är när och om det med Corona viruset "stabiliserar" sej.Inte bara det här med min Cervikal Dystoni som den är nu,utan även då det med Corona som är i samhället gör att man får hålla sej ifrån saker att göra.Kan inget veta efter den här månaden så klart.Men JUST APRIL månad nu är som en isolerings månad för mej.Som att nu kommer jag sitta i ett fängelse under en tid.Och där kommer jag att vara lite handikappad också med besvären av min sjukdom.
Vissa dagar kommer jag hata och har hatat stunder.Men har också ett sånt fokus nu på att nu kommer jag leva lite mer annorlunda.På ett annat sätt än förut.Även om jag också då inte levt ett liv med att resa,springa på krogen och inte gjort en massa saker.Utan jag har levt rätt lugnt.
Men det är just den här friheten som man inte förstått förut för den har varit en sån enkel självklarhet.Som att sätta sej på bussen,att strosa runt på affären,att åka och hälsa på vem man vill.Att göra enkla saker.Som nu betyder så mycket.Att ha en frihet till livet utan oro och rädsla.Att kunna gå och läsa böcker för andra människor,jobba.
Men mycket av det här i tankar började för mej förra året.Då jag fick veta att jag har den här sjukdomen och kommer att få leva med den livet ut.
Därför är jag så otroligt tacksam för att jag kan få ta botox sprutor.Att dessa har hjälpt hittills för mej då jag tagit dom.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar