torsdag 2 april 2020

Tack och lov för Botox för annars så vet jag inte hur jag skulle stå ut.

Det verkar som att botoxet håller på att gå ur kroppen.För jag har börjat känna av värk i nacken.Skakningar på huvudet som kommer i bland.Dom är inte roliga att få direkt men som tur är så håller som i sej bara några sekunder.Men det går aldrig att veta när dom dyker upp utan dom kommer spontant.Och kan kännas lite pinsamt om jag är bland folk.Dragningen har också börjat komma tillbaka lite grann.Med att huvudet drar sej uppåt.Men inget åt sidorna har det dragit i alla fall.
Hur länge Botox håller kan vara lite olika för människor.Men mellan 2 till 4 månader kan det hålla sej.
Jag får ta Botox sprutor var tredje månad.Bak i huvudet,nacken och vid sidan av halsen.Sprutorna tas på sjukhuset hos neurologen.
Att jag måste ta såna här sprutor är för min sjukdom Cervikal Dystoni som jag har.Eftersom den är kronisk så går den inte att bota.Men just botox gör så att besvären som den här sjukdomen ger känns,blir mindre då.
Nu i April så är det dags igen att ta sprutorna.Men jag vet inte vilket datum det blir ännu.Utan dom brukar skicka datumet och tid nån vecka innan jag ska komma.Det som jag alltid vet är att det blir av var tredje månad att ta Botox.
Botoxet börjar inte fungera på en gång när man tagit det.Utan det börjar verka i "långsam takt".Och har sin fulla effekt verkan efter en till två veckor.Det är lite samma som när botoxet efter ungefär 3 månader försvinner.Att det inte bara sker en dag så är bara verkan borta.Utan det kommer lite smygande eller hur jag ska förklara det som.
Jag hoppas att jag får en tid snart.Och att det inte blir i slutet av April.
Jag vill helst ta sprutor nu.Men får ha tålamod helt enkelt.
I morron så ska jag till vårdcentralen och få träffa en läkare där.Så får jag förhoppningsvis veta vad det är med mitt vänstra ben.
Nu ska jag göra mej lite mat.Jag tänkte äta kycklingkorv och en grönsaksblandning.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar