tisdag 31 mars 2020

Toalettpapper,Reads again,Mitt hår

Vad är grejen med ALLT toalettpapper??
Jag funderade på det där med vad är det som gör att så många människor handlar som galningar av just toalettpapper?
Det enda som jag hittat om varför är en massa "skämt" saker skrivna på Facebook,internett om det.
Roligt ska det tydligen va.Men jag tycker bara att det är så löjligt att skämta om sånt här.Eller då vissa skriver andra skämt om Corona.Men kanske bara jag som har dålig humor då.Som inte förstår hur man kan skoja om något så fruktansvärt som Corona är och allt dåligt och sorgligt det bidrar till.
Men det där med handlingen,besattheten av att köpa så många förpackningar med toapapper.Varför görs det egentligen av dom människor som gör det?
Är det för att dom tror att det kommer aldrig mer att säljas toalettpapper.Så nu måste jag passa på att köpa så att jag klarar mej livet ut typ.
Är det för att jag nu inte kommer att gå in på nån affär och handla på flera månader.Så därför köper jag MASSOR av förpackningar med toalettpapper.
Eller beror det på något helt annat?
Märkligt är det i alla fall.
Lika märkligt som att jag till och med börjar fundera över en sån sak som toapapper.Och att till och med min mamma och jag har pratat om sånt här.
En annan sak som kanske är lite konstigt är att läsa om en bok,som man redan har läst en gång?
Det har jag gjort med några böcker i mitt liv.Som den här boken som jag håller på att läsa nu igen.
Det var en del år sen som jag läste boken för första gången.
Den här boken har jag lånat på biblioteket.Men det finns en bok som heter,Utan nåd.Som handlar om trippelmordet i Åmsele och den har jag läst 3 gånger.Den boken har jag inte lånat utan köpt på en bokaffär för många år sen.
Vet inte riktigt varför jag vill läsa vissa böcker igen som jag redan har läst.Kanske ett beroende hihi..
Men jag älskar verkligen att läsa och har ett behov av att göra det.Känns lite tomt inom mej annars.
Jag tänkte visa hur mitt hår blev.
Nu när håret är klippt.Skönt att få bort dom slitna topparna.
Jag försöker att sköta om håret mitt så gott jag kan.
Under en tid när mitt järnvärde var jätte dåligt,lågt.Så vart mitt hår så slitet och vart tvungen att klippa bort mycket av längden.Så då började jag använda löshår.Sen hade jag löshår under många år.Men nu har jag lyckats få mitt hår lite långt och bättre kvalite på håret mitt.Så nu använder jag inte löshår längre.
Jag är jätte glad för att jag kan ha långt hår nu.Jag va lite osäker på förut om jag skulle kunna lyckas att få det långt igen.Men efter några år har jag fått det rätt långt tillslut.
Att jag vill ha håret långt är för att jag själv trivs bäst med det.








2 kommentarer:

  1. Angående skämt om corona, visst det är allvarligt det som händer, men man måste få skämta om det hela ibland, annara tror jag att man går under. I alla fall jag, allvaret vet man ändå, men lite skratt om eländet tror jag man mår bra av. Kram

    SvaraRadera