onsdag 18 mars 2020

Mina tankar om

Jag har ju inte bloggat på några dagar.Så tänkte det var dags att göra det nu då.Och så känner jag att jag behöver skriva av mej lite om mina tankar.Som jag har nu och haft under helgen.
Det är tankar (väldigt många egentligen jag har)och funderingar om Corona viruset.
Det är i stort sett det enda som man hör om och står skrivet om på internet.Det är också nästan det enda jag själv skriver på Facebook om,pratar med dom jag känner om.
Jag vet inte om det är just massmedia som gör att jag blivit så ÖVERDRIVET påverkad av allt som skrivs? Panik,nästan ångest inom mej jag börjat känna i bland.Som att jag är rädd.
När jag skulle åka och handla mat å sånt i helgen.Så kände jag ångest inom mej när jag var där på affären och handlade.Sen kände jag mej inte lugnare när jag såg och hörde några människor som hostade rätt ut.När jag kommit hem igen så blev jag så irriterad när jag tänkte på folk som gör så.Att dom inte håller för när dom hostar.Speciellt i dessa tider som nu är det så viktigt att göra det.
Jag va så tveksam i måndags om jag skulle gå på dagverksamheten eller inte.Jag visste inte hur jag skulle göra.Men jag åkte dit i alla fall.

Det kändes ändå bra att vara där och jag började känna lugnet komma inom mej.
Men sen när jag hade slutat och gick på stan mot bussen.Så ser jag en som hostar,utan att hålla för.Och då kom oros känslorna tillbaka.Det blir som ett stresspåslag.
Så uppnojad,orolig jag har blivit av mej att vistas ute bland folk.Även om jag för det mesta håller mej hemma som det är nu.Fattar inte varför det här skrämmer mej nästan överdrivet mycket att jag knappt kan se realistiskt på det.
För många år sen så fick jag livmoderscancer.Men jag va inte ens så orolig kände mej då,som jag gör med det här.
Tänker så mycket på min mamma också.Min son,mina vänner.Hur mycket jag älskar dom och vill att dom ska va skyddade.Och ha det bra.
I dag va jag tvungen att åka och handla.Så jag åkte nu på kvällen till IcaMaxi.Det som förvånade mej när jag va där var att det fanns toalettpapper att köpa.Och att det inte var tusentals folk framme som gamar vid toalettrullarna.Jag hade en toarulle kvar hemma.Så därför köpte jag toalettpapper i dag.En förpackning.
Det som TYVÄRR inte förvånade mej var att det fanns dom som hostade rätt ut utan att hålla för.
Egoistiska personer som köper MASSOR av toalettpapper och egoister som hostar utan att hålla för.
Nu ska jag göra mej lite kaffe och se på Hem till gården.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar