torsdag 26 mars 2020

Some things genom mitt liv.

Jag har gått i 3 stycken högstadieskolor.Först i Broskolan,där jag inte trivdes på grund av vissa saker.Så jag började i en skola i Kallhäll istället.När jag gick där i åttonde klass så flyttade min familj till Bålsta.Så då fick jag börja i skolan där.
Mitt bästa ämne i skolan var Svenska.Det sämsta tyckte jag var matematik och idrott.
Mitt första riktiga jobb,jag var då 17 år.Jobbade på ett fik,cafe som hette Soldathemmet vid regementet i Kungsängen.Där dom killar som gjorde lumpen kunde komma och fika.Minns att jag tyckte att det var jätte kul att jobba där.Speciellt att se en massa snygga killar där hihi..Va ju ung då och tyckte det va spännande.
Jag flyttade hemifrån när jag var 18 år.Från Stockholm till Sundsvall.Egentligen lite av en spontan grej att det blev att flytta ifrån Stockholm.Jag va så nyfiken av mej på livet när jag var ung och tyckte det var kul med nya platser och lära känna nya människor.Sån människa är jag ju inte i dag.Är mycket för mej själv och mer reserverad mot andra människor.Och jag är inte så mycket för att åka bort.
Jag blev ganska ofta intresserad av killar,men kunde tappa intresset efter ett tag.Hade ganska lätt att få killar och dom som va intresserad av mej.Men jag såg det inte riktigt så då för hade inte så bra självförtroende.Första gången som jag blev riktigt kär då var jag 20 år.
Jag fick barn när jag var 21 år.
När min son var 4 år så flyttade jag och hans pappa ifrån varann.Efter ett år ungefär så blev vi i hop igen,gjorde ett försök.Men det funkade inte.Så mycket som jag älskade den killen har jag aldrig lyckats känna med nån annan kille.Så destruktivt och dåligt behandlad av den killen har jag inte heller blivit av nån annan kille.Fast jag träffat en del killar i mitt liv som inte varit shyssta,långt ifrån.Men han va ändå den värsta med sånt.
Mina drömjobb,när jag var ung och ville jobba med.Dom var som servitris,sekreterare,hudterapeut,kriminolog och att skriva sagoböcker.
Jag har ingen kontakt med min pappa och har inte träffat han på flera år.Men min mamma har jag en jätte bra relation till.Vi pratar nästan varje dag i telefon.Men tyvärr så kan vi inte träffas så ofta eftersom hon bor i Stockholm.
Jag har haft problem med mensen och magen genom åren.Haft cystor och livmodercancer.Opererats,tagit bort min ena äggstock.Och så har jag fått tagit bort en bit av min livmoder.Nu har jag kommit in i klimakteriet och slipper få mens nått mer.Vilket är en sån befrielse!
Min hälsa har väl aldrig riktigt varit helt bra.
Jag hade en period när jag vägde väldigt lite.Det spelade ingen roll vad jag åt eller hur mycket jag åt utan jag rasade ner i vikt.Och jag vägde som minst 43 kg.Jag har en typ av näringsbrist som jag haft sen jag var liten.Det är nånting i min kropp som gör det lite svårare att ta upp näring.
Jag har en järnbrist som jag också haft sen jag var barn.Men nu i vuxen ålder fått utrett veta att det inte är som "vanlig järnbrist".Jag får ta järnsprutor i bland.För att järntabletter inte hjälper för mej att ta.
Och nu då sen nått år tillbaka så har jag Cervikal Dystoni som också är en kronisk sjukdom.
Det blir en del sprutor.Men som tur är så har jag ingen rädsla,fobi för sprutor.Även om det kan göra ont i bland när man tar spruta så tycker jag ändå att det går bra.Och jag är tacksam för att få behandling,hjälp.




  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar