torsdag 5 mars 2020

Ett jävligt snöigt Sundsvall.

Var det i går.




Jag mådde inte så bra i går på morronen.Så det blev att vara hemma för mej.Jag skulle ju ha varit och läst.Började känna mej lite bättre framåt kvällen.I alla fall så pass bra att jag kände att jag klarar av att gå ut.Så då åkte jag till Bosvedjan och solade solarium.
Men detta väder kan då ställa till det!
Det började med när jag var på väg att gå till bussen.Jag var nästan framme vid busshållplatsen här i Ljustadalen,då halkade jag till och ramlade.
I bland kan man ha tur i oturen om man råkar halka att man inte ramlar.Utan lyckas hålla balansen.Men jag hade oturen att jag for ner helt på marken.Landade så jag tog i med handen och armen på höger sida.Där blev jag liggande i några sekunder innan jag kunde kliva upp.
Det var en kvinna som gick förbi mej att våra blickar möttes precis då jag ramlade.Hon såg det men tittade bara snabbt när jag låg där på marken,sa inget och gick vidare.
Om det var omvända roller så skulle jag ha frågat hur gick det,behöver du hjälp.Nått sånt hade jag sagt till personen,om jag såg nån som ramlat och låg på marken.
Jag kände att det gjorde lite ont vid sidan på handen och armen.
Jag klev i alla fall på bussen när den kom.När den var vid Bosvedjan så åkte den inte in där som den brukar göra.På grund av vädret,väglaget.Utan jag fick gå av där nere vid vägen.Och börja gå in mot själva Bosvedjan.Till Bowlingen där solningen är.
Det tog ett tag för mej att gå dit.Dels för att det är en bit att gå dit och för att jag gick så sakta.Jag ville ju inte riskera att halka igen.Fast det är så mycket snö ute så var det svinhalt.Och det gick inte att se där jag gick på vilka ställen det var som halast på grund av all jäkla snö.
Va skönt det var att sola.Och att få lite färg på sej.
Så fort om jag inte solat på ett tag.Hoppat över solning på några veckor.Så blir jag blek på en gång.Och jag trivs inte med att vara blek.
Vill helst inte använda Foundation och puder så ofta.Så jag föredrar att sola istället.Att bli brun så.
När jag hade solat klart så var det bara att gå tillbaka samma väg med små,sakta steg.När jag var framme så gick jag först in på affären som finns där bredvid busshållplatsen och handlade lite.
Sen var det jävligt skönt att komma hem.
För sånt här väder är det inget vidare roligt att vara ute i tycker jag.
Jag skrev inget i bloggen i går.
Och blir lite omvänt här nu då att jag skriver i dag vad jag gjorde i går.Och i morron kommer jag skriva lite om hur dagen har varit i dag.Lät det snurrigt hihi..Lite vimsigt kanske så som jag kan känna mej i bland.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar