måndag 30 mars 2020

I dag

Har det varit en ganska så bra dag.Så har det känts.
Jag har ju inte varit på dagverksamheten dom senaste gångerna som jag skulle vara där.Fast jag inte har varit sjuk,så har jag ändå känt att jag ska hålla mej ifrån att vara där under en tid.Att "isolera mej" en del hemma.Men i morse när jag vaknade så bestämde jag mej för att i dag så ska jag gå på dagverksamheten.
I går så började det snöa här i Sundsvall.Så i dag är det snö på marken.Men solen har varit framme.Riktigt fint väder ändå i dag har det varit.Härligt när solen skiner.
Trots att det är som det är med oro och tankar om hur samhället nu omkring är.Man lever i något som känns så annorlunda.Svårt att beskriva egentligen men som en film men ändå verklighet.
Så har jag i dag känt mej avslappnad och ganska lugn.Trots allt.
Det var inte så många på dagverksamheten.Men kul att få komma dit.Och det var faktiskt skönt att komma hemifrån ett tag.

När jag hade slutat för dagen.Så fick jag för mej att göra en spontan grej.Gå in på nån hårsalong och höra om det fanns en tid att få klippa mej.Har behövt toppa håret men jag tänkte göra det om några veckor.Men nu bara kände jag att jag gör det i dag istället.Dagverksamheten som jag går på ligger vid utkanten av stan.Så jag går igenom stan när jag går dit och då jag sen ska hem.Så jag kollade då runt lite och hittade ett ställe som heter Runt Hörnet där gick jag in.Dom har inte drop in men jag chansade och frågade om det fanns nån möjlighet att få toppa igenom håret.Och jag hade en jäkla tur för det gick bra.Det va en kund som skulle ha kommit men precis ringt och avbokat sin tid.
Så nu är håret helt fixat.
Alla slitna toppar är borta.Och färgning vart det ju i fredags.Och lite fattigare är jag nu också hihi..
När jag var klar där.Så gick jag till biblioteket.Och lånade en bok som nu hade kommit.Sist jag var på biblioteket så var den en bok som jag ville låna men den var utlånad då.Men då reserverade jag den.Fick ett sms från biblioteket i dag att den boken nu finns att låna.Jag tittade lite runt på andra böcker också.Men jag lånade bara en.Den boken som jag hade tänk låna.

I kväll så började ett av mina favorit program på tv.Vem bor här?,heter det programmet.Tror det var så länge sen som ett år sen som det sändes sist.
Så kul att se på det och dessutom så var det ifrån Sundsvall i det här avsnittet.The city i live in.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar