måndag 15 juni 2020

Köpt mera blommor.

Så nu har jag lite mer blommor ute på balkongen.
Tänk om man hade obegränsat med pengar,vad mycket fint man skulle kunna köpa och göra då.Men man får göra det man kan av det man har.Och själva skapandet,fixandet det är det som är det roliga tycker jag.Att få bestämma själv också hur man vill ha det där man bor.Jag älskar den friheten med att bo själv.
Jag har bott en gång i mitt liv tillsammans med en kille.Och det är något jag aldrig vill göra igen.
Jag trivs alldeles för bra med att bo själv.Att få känna trygghet och lugn och ro när man är hemma.Det kunde jag aldrig riktigt göra när jag bodde i hop med han.
Jag köpte en blomma(inte "äkta" utan i plast nått sånt material) att ha i den här vasen i köket.Tagit bort den växt kvisten (eller vad man kan kalla den) som jag haft där.Och satt i denna i stället.
Jag tar så många kort hihi..men jag tycker det är så kul.Och att ta dom i olika vinklar.Närbilder och på avstånd.Att ta kort som är samma men ändå bli varierande av samma motiv.
I dag så har det blivit städning för mej i alla fall.Tar mej en kaffe paus nu bara så jag kan blogga lite här.
Måste vila lite emellanåt också.Har inte den orken som jag haft en gång i tiden.
Blir så när man börjar bli gammal hihi..men det beror också på min sjukdom.
Men man får ta en sak i taget.I den takten jag klarar av.Irriterande så klart i bland.Men man måste acceptera tillslut dom saker man inte kan göra något åt.
Mycket saker går att förrändra.Men inte allt.
Maria skulle ha kommit och hälsat på mej i kväll.Men hon ringde mej för en stund sen och sa att hon inte kunde komma i dag.Vi får ta och träffas nån annan dag istället.
Dags att fortsätta med städningen nu då.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar