torsdag 4 juni 2020

I går

Vid 15 tiden när Ulla hade slutat jobbet.Så kom hon och hämtade upp mej.
Vi åkte till Willys där vi köpte fikabröd.Och så var vi till Subway och köpte sandwich.
Sen åkte vi hem till Ulla.Där åt vi mackorna och fikade med bullar,cocosbollar.Och drack kaffe ute på hennes tomt.
Det vart en färgning av mitt hår.Som hon hjälpte mej med.
Och så fick jag en bunt med veckotidningar av henne.
Förr så köpte jag alltid en massa veckotidningar.Men då brukade Ulla inte göra det.Men nu har det blivit omvända roller med det hihi..
Ulla och hennes döttrars katt Majki.Har varit hos mej i bland på somrarna,då dom har rest nånstans på semestern.
För en månad sen så gick tyvärr Majki bort.Och i går så gick vi till hans grav.
Min mammas ord att från djur kan man få mer kärlek och känna tröst än från människor i bland.
Älskade fina Majki det fick jag känna från dej.Under en tid då du var hos mej och jag gick igenom något svårt i mitt liv.Då jag kände mej så ensam i den situationen jag var i.Och jag kände en negativ ensamhet som jag inte brukar känna.För jag brukar känna mej trygg i att vara själv.Och ett lugn i det.Men den här gången va det inte så när jag gick igenom något väldigt känslomässigt och en situation med en människa som var väldigt svår att veta hur jag skulle hantera.
Tack vare Majki då fick jag känna en tröst.Han gav mej något som fick mitt liv då att inte kännas lika svårt.Även om det var en svår tid då.
Dom orden min mamma sagt många gånger.Förstod jag då innebörden av. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar