onsdag 15 juli 2020

Då var det dags igen för lite nya sprutor.

Jaa i går på förmiddagen så hade jag tid på sjukhuset.Hos neurologen för att ta några Botox sprutor.Som jag tar för min sjukdom Cervikal Dystoni som jag har.
Den här gången så blev det 5 sprutor.
Det kan variera lite med hur många sprutor jag tar.Och även variera lite grann med var på nacken,vid halsen och bak i huvudet jag får ta dom.Dom gångerna som jag är och tar Botoxsprutorna.
Och på dom här ställena på mej vart det den här gången.Där jag ritat dit en blå prick.
Det är klart att det känns lite grann när dom sticker in sprutorna.Men det är ändå lugnt för det går så pass fort.
Det som jag tycker göra mera ont.Och är också en obehaglig känsla.Är att när dom tryckt in sprutan nålen så rör dom den som runt åt olika håll i muskeln.Och det känns,ingen skön känsla direkt.Det går inte på en sekund typ.
Att dom gör så är för att dom ska veta VAR dom ska spruta in Botoxet.Att det kommer i rätt muskel.
Sprutan är kopplad till en maskin.Och när den ger ifrån sej ett knastrande ljud,ljudet låter lite som när nån tuggar på hårdbröd eller går på grus.När ljudet hörs då är det rätt ställe att spruta in Botoxet.
När jag var klar på sjukhuset.Så åkte jag till Denise och Andreas en stund.
Sen åkte jag hem och va bara hemma.
Man blir rätt så öm bak i huvudet och där omkring när man tagit sprutor där.Så jag hade lite svårt att sitta upp i soffan och i sängen.För när jag lutade mej mot kudden så gjorde det ont.Som att man skulle gjort sej illa,ha ett sår,typ så känns det.
Men att ligga ner har gått rätt så bra,om jag inte ligger på rygg.
Första dagarna efter man tagit dessa sprutor.Så kan man få en del värk som känns lite som kramp och pulserade värk.Men det är inget som är nån fara utan det brukar alltid kunna bli så.Likadant som det kan bli så nån vecka eller nått sånt innan man ska ta sprutorna igen.Var tredje månad tas Botox sprutorna.
I dag har jag inte gjort så mycket.Ska ta mej en promenad snart.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar