tisdag 22 september 2020

Jag kommer vara där på fredagarna också.

 

Hoppas det är bra!
Med mej så är det bara bra,förutom lite värk från nacken upp mot huvudet i bak.
I dag så har jag varit på dagverksamheten.Där jag går varje tisdag.Men från och med nästa vecka så kommer jag att börja gå där på fredagarna också.
Jag hade en så kallad genomförande plan med dom idag.Eller med en som jobbar där.
Och då sa jag att jag kan börja gå en dag till i veckan.Det känns bra det.
Fick veta att jag har ett helt år till som jag får vara där.Sen får jag se efter det.Det kanske kan bli längre tid också.
Så länge min sjukdom Cervikal Dystoni håller sej "i schack".Så klarar jag av att vara på någon sysselsättning några gånger i veckan.
Tack och lov för att sprutorna fungerar för mej.Hittills i alla fall.Det är inte alla som botoxsprutorna fungerar för som har den här sjukdomen.Ett alternativ som finns är en operation.Men ingen enkel grej det.Och det kan ge komplikationer för vissa.Medans andra har det funkat bra.Jag är med på en Dystoni-sida där man kan skriva med andra som har den här sjukdomen.Och läsa om vad andra skrivit.
Det som jag mest av allt vill göra.Det är ändå att få börja läsa för andra människor igen.Jag ska nog ringa Bilda nån dag snart och höra om dom vet hur det kommer bli.Om man kan dra igång med läsningen igen?
Allt det här med Corona gör att många saker blir så osäkra.Och annorlunda.Än dom varit.
När jag hade slutat i dag så promenerade jag bort till biblioteket.
Där vart jag ett tag.Innan jag sen åkte hem.





















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar