torsdag 24 september 2020

Röd som Jultomten

 

Jaa tiden den går fort.
Tänk om exakt 3 månader så är det Julafton.
Personligen så är inte jag så förtjust i julen.
Från och med nästa vecka så ska ju jag börja gå en dag till i veckan,på dagverksamheten.Men jag fick börja med att komma i dag ändå.Men annars så kommer det att bli på fredagarna.
Efter att jag hade varit där så hade jag tänkt att kanske åka till Denise och Andreas å hälsa på.Men jag va trött och nacken har krånglat.Med en del dragningar och ryckningar.Så jag orkade bara handla och sen åka hem.Jag behövde handla hem mat,bröd ,mjölk å sånt.
Och en bit god smörgåstårta (eller räkbakelse kanske det heter) vart det.Åt den i sängen hihi..Standard för mej att fika där.
Jag brukar lyssna på ett program på internet,som heter Rättegången.Man kan lyssna där på riktiga rättegångar.Men sen några veckor tillbaka så har det slutat att sändas.
I stället så har det nu börjat sändas ett annat program,som man kan lyssna på med riktiga rättegångar som sänds.Så det är princip liknande som det förra.Bara att det här programmet heter Prime Crime.
Jag kan inte gå in på en sak,inte helt nu i alla fall.Fast jag egentligen bara skulle vilja skriva ut det här.
Men jag säger bara det fy faan för människor som förstör för andra.Men det är man själv som får reda ut situationen.Den skiten som nån annan har ställt till för en.Som en kvinna har gjort för mej nu.
Riktigt irriterande är det!
Tur ändå att jag har det tålamodet som jag har mot andra människor.Men alla har sin gräns.Och vissa saker är inte okej att göra mot andra.
Jag kommer att stå på mej och reda ut det här.Ensam är inte alltid stark.Men med envishet kan man komma långt.Och jag har bra vänner som finns för mej.Som jag kan prata med om allt.Och en underbar mamma som vet att jag går igenom det här nu.
Nu ska jag gör mej en kopp te.Och se på Hem till gården.
Jag dricker mycket kaffe.Men även nån kopp te brukar det kunna bli.Oftast Earl Grey eller Lipton.Som är mina favoriter när det kommer till te.
















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar