tisdag 8 september 2020

En hel månad kvar,men redan börjat känna av lite.

I oktober så är det ju dags igen för mej att få mina sprutor.På sjukhuset hos neurologen.
Vilket jag ser framemot att göra för besvären ha börjat komma tillbaka lite.Och även värken.Känner av att det blir ansträngt att sitta för länge tex när jag åker buss.Och inte kan luta ha stöd mot bakhuvudet.När jag är hemma så kan jag bulla upp med kuddar som jag har bakom huvudet när jag sitter i soffan och i sängen.
I vissa bussar så kan det finnas ryggstöd långt upp.Men dom flesta bussar har vanligt ryggstöd som slutar typ vid axlarna.
Att ha en sjukdom som Cervikal Dystoni är inte så kul direkt.Därför jag är så tacksam för att sprutorna hjälper att hålla värken och besvären borta,en del av det i alla fall.Men efter 2,3 månader så börjar botoxet gå ur kroppen.Därför man måste ta det igen var tredje månad.

Förutom det här med värken å sånt.Så har det varit en bra dag.Jag har varit på dagverksamheten.Sen så åkte jag och handlade.
Vädret vart lite så här en stund på eftermiddagen.
Nu ska jag ta och göra mej nått gott fika.
Sötsugen jag är! Och gott med kaffe till ska det bli.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar