lördag 2 april 2022

I går och i dag.

 

I fredags så åkte jag till dagverksamheten.Och spenderade dagen där.
Sen vart det en sväng till min favorit affär.Vet inte vad det är med just den affären.Men jag gillar verkligen att vara där och kolla på saker.
Och även köpa nått i bland.Eller rätt ofta hihi..
Men något som jag verkligen fastnade för.Men inte köpte när jag var där i går va dom här super söta prydnadskaninerna.Det är väl egentligen påskharar.Men jag tycker att det är kul att ha saker på mitt eget sätt.Jag tänker ha dom framme hela tiden,i min bokhylla i sovrummet.Även då påsken är över.
Jag ska köpa dom nästa gång jag åker till Dollar Store.
Jag spenderar så mycket tid i sovrummet,med att ligga i sängen och vila flera gånger under dagarna.Så därför vill jag ha saker omkring mej där som jag gillar och tycker är fina att se.
Jag har alltid haft rosa i sovrummet.Då jag var barn,tonåring och som vuxen.Och även gillat att dekorera och pyssla på hemma.Men sen jag har fått den här kroniska sjukdomen och att vissa saker inte är samma för mej längre.Som det har varit när det kommer till det fysiska måendet.Så känns sånt här extra viktigt för mej med hur jag har det hemma.Och speciellt då i sovrummet.Eftersom jag måste ligga i sängen och vila rätt ofta.
Fick jag drömma fritt så hade jag önskat att just den delen av mitt liv inte var så här.Men man får acceptera hur läget är,även fast det är svårt vissa dagar och jag kan vara så less och irriterad på det här.
Kallt vår väder var det här i Sundsvall i går.
Hur kallt eller varmt det har varit i dag,det vet jag inte.För jag har bara varit inne.
Det här blev det till middag för mej.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar