måndag 15 juli 2019

Det gick bra att måla med tippex.

Så var det en ny vecka då.
I dag har jag varit till sjukhuset,hade en tid där.Jag skulle ta några prover och prata där.Nu väntar jag bara att få komma till sjukgymnast speciallisten.Och sen att få göra magnetröntgen.Och sen så efter det att få tid att komma till neurologen.Så dessa saker väntar jag på.Det har varit mycket väntan det här året.
Jag har två tavlor i vardagsrummet som har svart ram.Men jag vill att dom ska vara vita.Jag har velat måla om dom.Men det har inte blivit av.För jag har skjutit på det och så har jag inte varit in på nån affär där dom säljer målarfärg.
I bland när jag gör vissa saker så kan det komma spontant.Att JUST NU vill jag fixa den där saken tex.Och då ska det ske på en gång för mej.Och sånt "ryck" fick jag när jag var på affären och skulle handla mat å sånt.Jag ska måla ramarna när jag kommer hem,tänkte jag! Jag måste komma på nått man kan måla dom med,även fast jag inte har nån målarfärg.Så jag gick runt där på Ica Maxi och kollade om det kunde finnas nått som man kunde måla ramar med.Det är faktiskt lite roligt att söka efter saker så där tycker jag.Och använda sin fantasi.Jag tycker även att det är väldigt kul att pyssla med saker.Dekorera ljus,sätta i hop färger m.m.
Då hittade jag det här.Det kanske går att måla ramarna med tippex?
Och det gjorde det faktiskt!
Bara det att jag skulle ha köpt två flaskor.För det tog en hel flaska att måla en ram med.Men jag får köpa en till nästa gång jag ska på affären.
En tavla kvar då.Som ska sitta under den tavlan där.
Sen så har jag också i dag.Gjort iordning här.
Synd bara att jag inte har ett större skoställ.Men det kanske jag kommer att köpa om jag hittar något.Det var ett bra tag sen jag var in på Ikea nu.Jag ska åka dit nån dag och titta lite.
Jag tänkte på en sak.Hur otroligt bra jag trivs med att bo själv.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar