onsdag 2 januari 2019

Jag har sett på två jätte bra dokumentär-serier.


Det är inte bara böcker som jag gillar att läsa som är verklighetsbaserade.Utan även att se på verklighetsbaserade dokumentärer och program.Och speciellt om det handlar om brotts och mordfall.Jag har alltid varit väldigt intresserad av att läsa och se på tv och program på internet om sånt.
Jag har nu sett klart på en dokumentär serie som heter Murder Mountain.Den går på Netflix och sänds i 6 avsnitt.Den var otroligt bra.Men väldigt konstig samtidigt.Eller snarare som så var allt i Murder Mountain,den platsen och människorna där väldigt udda.Och egna av sej.Dom som lever och bor där.Som en overklighet fast den är verklig.
Jag tycker att det är intressant att se på platser,ställen och människor som bor och lever annorlunda och olikt som många andra människor oftast bor.Och människors synsätt på saker.
Murder Mountain handlar om ett mordfall.Och om människor som försvunnit där.
Men det handlar även mycket om människorna som bor där.Hur dom lever sitt liv och hur dom är.Många där har gårdar som dom odlar marijuana på.Familjerna försörjer sej på det och även har det som sin livsstil.Hela den där byn,stället har skapat sina egna lagar och ett levnadssätt som är laglöst.
När jag hade börjat titta på den serien,då var det svårt att sluta se på den.
Sen har jag också suttit å sett på,Svartenbrandt Sveriges farligaste brottsling.Som sänds på Play och den var i 3 avsnitt.Den var också bra.
Jag funderar om jag ska köpa den boken som hans dotter har skrivit.
I går på dagen så kom Ulla förbi och hälsade på.
Det var trevligt att prata och dricka kaffe tillsammans.
I dag ska jag ta och städa lite här hemma.
Jag ska göra det nu när jag har bloggat klart här.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar