lördag 26 januari 2019

Det kanske är det som är meningen,att jag ska börja laga mat istället.

I går och i dag så har jag inte gjort så mycket.Mest tagit det lugnt.
Jag brukar oftast inte gör så mycket,nått speciellt så på helgerna.
Dels så behöver jag "vila upp mej".Sen så tycker jag om att bara vara för mej själv då.
Se på program och dokumentärer.Som nu har det börjat en ny på Netflix om Ted Bundy.Som sänds i några avsnitt.
Sen så har jag följt,Vem dödade Birgitte.Som sänds på play på fredagarna och lördagarna.
Städa,tvätta å sånt måste ju också göras.Det blir att göra för mej då det är helg.För det brukar jag inte orka göra under veckorna.Jag önskar att jag hade mer ork än vad jag har.
Jag var och kollade upp järnvärdet nu i torsdags.Och det var inte så bra.
Jag har en järn och näringsbrist som jag har haft sen jag var liten.I bland så måste jag ta järnsprutor,för järntabletter fungerar inte på mej,hjälper inte.Förr så hade jag en dietist som hjälpte mej med kost och annat som är bra för mej att äta.Och så fick jag dricka näringsdrycker.
Mitt dilemma en dålig sida jag har,detr är att jag verkligen hatar att laga mat.Jag skulle verkligen behöva gillar att göra det.Så att jag kan få i mej bra näringsrik kost som innehåller mycket järn.Och ett tanke sätt att det här är VIKTIGT för mej.Jag är viktig.Många gånger tänker jag tyvärr och känner om saker,skit samma typ det gäller ju bara om mej spela roll då.Jag måste börja ha ett annat tankesätt om mej själv när det gäller vissa saker.Men det måste också kännas äkta inom en då.Att jag inte är värdelös och att mitt fysiska mående är viktigt för mej själv.I bland har jag börjat kunna känna det tycka så om mej själv,men sen i bland så hamna jag tillbaka i gamla tankemönster.Och en känsla om mej själv inom mej.
Men för att komma tillbaka till det där med matlagning.
Så lagar jag mat en gång i veckan och resten av dom 6 dagarna blir det micromat.Ungefär så ser det ut.Men nu har min mikrovågsugn gått sönder,den har slutat att fungera.Kanske är det ödet,meningen att det skulle bli så hihi..För att jag ska skärpa till mej och börja laga mat att äta istället för micromat.Jag har inte råd att köpa en ny just nu.Så under tiden blir det att lagat mat för mej.





 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar