tisdag 29 januari 2019

Det va bra att färga håret och dåligt att halka.

Jag var borta hela dagen i går.Därav inget bloggande.
Så mycket det har snöat dom senaste dagarna.Men tack och lov så har det inte varit så jätte kallt.Som det var förra veckan.Men däremot har det varit halt.Och naturligtvis så har jag ju halkat.Det hände i går när jag var på väg till jobbet som jag halkade till och ramlade.På ett ställe där jag inte trodde att det var halt.Eftersom det var så pass mycket snö där ändå.Lite lurigt det där med snön,för svårt att egentligen då veta hur halt det är under den.Och var nånstans det är halt då.Som tur var så gjorde jag inte illa mej så mycket den här gången.Förutom att jag fick lite ont i ena benet och ena armen.
Resten av den här vintern,tills våren har börjat komma.Så tänker jag faan inte gå ut mer än nödvändigt.Jag är livrädd för att jag ska halka och ramla nån mer gång.Det är inget kul att göra illa sej direkt och gå omkring och ha ont.Det är som med min nacke,den är fortfarande inte helt bra.Känner av värk från den var och varannan dag.Och vrida på den helt åt ena sidan det kan jag inte göra.För det tar emot då som att det är en "spärr" där.
I går när jag hade slutat jobbet.Så åkte jag med Ulla till Birsta.Där jag köpte hårfärgningsmedel på Trudes.Och så va vi in på en annan affär där Ulla skulle köpa en sak.Sen tog vi en fika på Waynes Coffee.Jag tog en cappuccino istället för kaffe.
Jag såg Sussie och Andreas på Birsta.Det var så himla länge sen nu som jag var till dom och hälsade på.Samma med Denise och Andreas.Jag önskar att jag kunde bli bättre på att träffa dom.Lite oftare än vad jag gör.Denise och Andreas tex dom har jag bara varit till en gång dit som dom har flyttat.
Överhuvudtaget så skulle jag ha velat och behövt ha mer energi.Och ork till att göra saker.Som att hitta på nått.Göra nått kul kanske som att gå på fest eller gå på bio tex.
Förr kunde jag dammsuga,skura golven två gånger i veckan.Men numera så städar jag en gång i veckan och är helt slut efter att jag har städat klart.
Det känns lite som att förut var jag som Lilleskutt.Men nu har jag blivit mera lik Skalman.
När jag och Ulla var klara på Birsta så åkte vi hem till henne.
Hon färgade håret på mej.Och så städade vi och fixade iordning i en lokal som finns där hon bor.Sen åkte vi tillbaka mot Birstra och gick in på Mac Donalds och åt.Sen så skjutsade hon hem mej.
I dag har jag varit och jobbat.
Och sen blev det en sväng till stan.Där jag gick på biblioteket.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar