torsdag 2 maj 2019

Så här var vädret i går.Men i dag så snöar det.

Tog dom här korten när jag gick till affären i går.
Och så har vi vädret i dag då.Från typ rena sommaren till vintern igen.
Jag har fått hem med posten i brevinkastet mitt,ett frikort för sjukvård.
Det kostar att vara sjuk.Så det är bra att jag nu fått ett sånt kort.
Jag har inte fått något brev ännu från neurologen.Men det kommer väl med posten när dom bestämt vilken dag jag ska få komma dit.
Men det tar väl sin tid.Så bara ha tålamod med att vänta.Jag FÖRSÖKER verkligen ha ett tålamod med det här.Eftersom jag ändå inte kan bestämma eller påverka,göra nått åt det när jag kommer få komma till neurologen.
För har jag inget tålamod så kommer det bara ge mej en stress inom mej.Och stress påverkar,så att det gör att jag känner av mer värk.
Tänk att oro och stress kan påverka kroppen så mycket att man får värk i den.Och nu när jag har fått den här skiten cervikal dystoni,så är jag extra känslig för psykisk stress.Men även för fysiskt,vilket jag märkte av i går när jag kom hem.Efter att ha burit två matkassar från affären.Hade så ont i går och känt i dag sån smärta.
Jag kommer göra allt jag kan för att undvika,med det som går att undvika.Då det gäller psykisk och fysiskt stress.Tills jag får komma till neurologen och får hjälp.
Även fast jag vissa stunder bara vill skrika rätt ut.Jag orkar inte mer.Står inte ut en sekund till.Speciellt då värken känns som värst.Och det är besvärligt och jobbigt hur jag än gör av att sitta,ligga eller stå.Men TVINGAR mej då att jag MÅSTE stå ut! Och hur jag kommer kunna leva som vanligt när jag fått hjälp.Att jag får ta den här tiden som att jag sitter i ett fängelse,att jag inte är fri nu under en tid framöver.
Att ha ett överlevnads tänk.För annars blir man ju galen på riktigt.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar