fredag 10 maj 2019

ÄNTLIGEN har jag nu fått veta en ungefär tid.

När jag ska komma till neurologen.
Jag ringde till sjukhuset och fick tag på en att prata med där.Och hon sa att ungefär om två månader så kommer jag att få en tid att komma dit.Det kan även bli tidigare,om jag skulle ha turen att nån annan som ska dit inte kan komma,ger återbud.
Det var en otroligt lättnad att få höra det! För även om 2 månader är en lång tid.Så är det ändå bättre än att det kan ta 3 månader eller mer att få komma dit.Som jag trodde innan att det ska ta innan jag får komma till neurologen.
Jag har ringt och pratat med dom på mitt jobb.Om att jag nu vet på ett ungefär hur länge jag kommer att bli hemma.Så blir tyvärr sjukskriven denna månad och troligen också juni månad ut.Och under juli månad så är det stängt där jag jobbar.Så det lär nog inte bli för mej att börja jobba förrän i augusti igen.
Det är så jävla tråkigt att det har blivit så här.Jag saknar att få sitta och läsa för andra.
Jag har gått igenom vissa saker i livet som har varit jobbiga.
Och det här har varit en av dom värsta.
Det här har pågått så länge nu med min nacken.Med värk och besvär varje dag.
Förutom att det här har varit fysiskt jobbigt.Så har det också varit psykiskt påfrestande emellanåt.
Det har gjort att jag inte bloggat lika ofta på sistone.Vilket är synd för jag älskar verkligen att skriva å det i bloggen.
Dom där bilderna påminner om mej.
Den första hur nacken och huvudet mitt är och ser ut.Och andra bilden då jag har nackkragen på mej.
Det är obehagligt när huvudet dras åt vänster sida och som låser sej där i bland.Det händer flera gånger om dan även fast jag har nackkragen på mej.Och så emellanåt dras huvudet åt höger sida så att kinden där lägger sej mot min axel.Det gör ont men det känns mera obehagligt när det händer.Och är krångligt då jag ska göra nått som att äta tex.Att ha uppe huvudet det går inte alls om jag inte har nackkragen på mej.(Jag har två stycken typ av nackkragar nu.)Huvudet bara "ramla" ner då och bara hänger där eller hur jag ska förklara det som.Som att jag inte har nån styrka alls i nacken för att kunna klara av att hålla uppe huvudet.Det är ungefär som om man nån gång råkat legat på sin arm eller hand då man sovit.Och när man vaknar så är handen helt konstig och man måste ta sin andra hand och typ börja skaka den.För den bara slänger och hänger.Och handen känns obehaglig och man har ingen styrsel alls i den.Lite så kan jag beskriva det som med huvudet mitt.Det här skiten med nacken har också "spridit sej" upp mot hela huvudet i bak.Så jag har värk där också.Och även börjat få migrän var och varannan dag.
I tisdags så kom Reima och hälsade på.Och i onsdags så kom Ulla på dagen.Och på kvällen så fick jag kaffe sällskap av Reima.
Så lite så här är läget med mej nu.
Längtar efter att få bli "normal" igen.Men jag får acceptera att det är så här nu ett bra tag till.Och hoppas på att tiden kommer att gå fort,dessa dagar tills jag ska till neurologen.




































 








 








 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar