måndag 27 maj 2019

Behöver färga och toppa håret.

Jaa det är verkligen dags att färga utväxten på mitt hår.Och även att klippa topparna.
För dom har blivit rätt slitna.Ska fråga om nån kompis kan hjälpa mej med toppningen nån dag.
Men hur jag ska få till det med färgningen.Det vet jag inte hur det ska kunna gå att göra.
När huvudet drar åt alla håll.Och rycker och hänger.Då och då.Och jag kan inte sitta uppe utan att han nackkragen på mej.Jag kanske klarar det i några minuter då nacken är relativt "lugn" för då är det som mera stabilt med huvudet.På det sättet att det inte rycker och drar hela tiden.Men att färga håret tar ju liksom lite mer än typ 5 minuter att göra.
Jag får väl helt enkelt lägga det med att färga mitt hår åt sidan så länge.
Det är så mycket annat också som jag har fått lagt åt sidan med att göra.Under dom senaste veckorna.Och även månaderna som det nu har börjat bli.
Vet inte när jag sminkade mej sist.Och klädde upp mej lite snyggt.Längtar faktiskt efter att göra det.Att kliva upp på morgonen utan nån värk och att huvudet är normalt.Duscha,välja vad jag ska ha på mej för kläder,smycken.Slå på musik,ta kaffekoppen och sätta mej och börja sminka mej.
Göra mej klar och gå å jobba.
Komma till jobbet,sätta mej och läsa böcker för dessa underbara människor.
Som jag älskar att läsa för andra! En bra känsla inom mej det.Och denna gemenskap jag känner då.
Gå på biblioteket leta,välja böcker där som jag ska ha med till jobb.Som jag ska läsa för dom.
Om det är något som jag VERKLIGEN brinner för så är det just det här!!
Jag ringde till jobbet i dag.Och sa att jag blir sjukskriven i några veckor till TYVÄRR.
Nu ska jag lägga mej i soffan och se på,Vem bor här.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar