lördag 25 maj 2019

Jag tror faan att jag har börjat bli folkskygg av mej.

Jag kände mej nästan som att jag var nervös när jag skulle gå till affären en dag och handla.Fast det kanske beror på att jag har varit hemma så mycket.Och knappt varit bland människor på sista tiden.Och för att jag knappt träffar nån.
Men sen beror det nog också på att det är jobbigt att vara bland folk.När jag måste ha på mej nackkragen och då huvudet mitt är typ som snett,från och till.Känns som att folk glor.Som att det är nått fel på mej.
Det har i alla fall känts olustigt när jag har varit på affären.Som att jag drar mej för att gå dit.Och vill gå därifrån fort.Men handla mat å sånt det måste jag ju göra så klart.Och jag kan inte hålla på att fråga dom jag känner varenda gång jag behöver handla.För då skulle jag känna mej som att jag utnyttjar folk och jag skulle få så dåligt samvete.Klarar inte av sånt jag.Sen så bara för att jag har det så här nu så har andra sitt liv också och kanske nog med sitt eget.Så jag kan inte börja som lasta över mitt på andra.Det är helt fel det!
Att jag också upplever det jobbigt att vara på affären är att jag har sån värk.Och det är jobbigt med balansen och ansträngt när jag gör vissa saker.Gör jag dom korta stunder går det okej.Och hemma kan jag lägga mej på sängen så nacken får "vila".
Det låter som att jag bara gnäller och är så negativ av mej.Men jag vill ju skriva ärligt hur det är.Jag kan ju inte skriva nått konstlat,som att mitt liv och jag är perfekt och allt är jätte bra.Om det inte är så.För då kan jag skaffa mej en blogg istället där jag skriver en påhittad fin saga.
Just nu så är inte livet som en glad fest direkt.Så tyvärr blir det lite negativa och tråkiga inlägg här då.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar