torsdag 29 augusti 2019

I dag har det varit jobb för mej,läsning.

Och i dag så gick det riktigt bra att läsa.För nacken min höll sej lugn.
Så det har känts bra för mej.Jag kunde till och med gå länge på affärer och kolla.Åkte till Birsta efter att jag hade slutat jobbet.Vissa gånger när jag ska på affären och handla är en ren plåga.För det värker och drar så i nacken.
Jag tycker att det är så roligt att strosa runt i affärer.Titta på saker och kläder.Och shoppa lite i bland.Men sen jag fick detta med min nacke,så har jag inte riktigt kunnat haft den friheten att göra det när jag varit sugen på att göra det.Samma när det gäller att gå på biblioteket.
Som jag verkligen älskar att vara på.Det är frustrerande att tänka på i bland.Men jag vet att jag måste försöka vänja mej och acceptera,att jag inte alltid kan göra lika mycket och ofta med vissa saker längre.Som jag har kunnat göra förut.När jag är på ett bibliotek och kollar på en massa böcker,då blir det ju att jag vrider huvudet åt olika håll.När jag gör mycket så blir min nacke,musklerna där så ansträngda.När man har den här sjukdomen så är nack musklerna så känsliga.
Det är därför jag är så jävla glad att jag kunde vara så länge på Birsta i dag som jag va.

Hoppas att NI har haft en bra dag!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar