onsdag 22 januari 2020

Om precis 2 veckor så ska jag få börja "provläsa" på ett ställe.

Det känns riktigt kul men också nervöst.
Jag vill ju liksom att det ska bli perfekt så att jag blir godkänd.
Det är den första biten det.Och sen om jag kommer bli det vilket jag verkligen hoppas på.Så att jag kan få börja läsa för människor där.
Den andra biten är att om det kommer bli så.Kommer jag då att trivas där?
Men samtidigt så älskar jag så mycket med att läsa böcker och speciellt att göra det för andra.Så det kommer nog "ta över" känslan om jag inte helt skulle trivas helt med andra saker där runt om.
Fast förra stället som jag högläste böcker på för en grupp med människor.Där valde jag att sluta.Därför att det blev för mycket saker som fick mej att inte trivas där tillslut. TYVÄRR för jag älskade verkligen att läsa för dom jag läste för.Men allt annat där hade börjat få mej att må för dåligt för att fortsätta där.
Men det här nya stället kan bli en ny start.
Jag längtar så efter att få komma igång med att läsa igen!
Hon från Bilda där jag var på intervju ringde mej i går.Gav mej lite mera information.Och sa att jag ska låna 3 stycken böcker,hon talade om vad dom böckerna heter.Dom handlar om Sundsvall och dess historia.Lite om det.Och dom böckerna ska jag då ha med mej den onsdagen där jag ska läsa.Att läsa för dom.
Nu sa hon vilka böcker jag ska ha men just att leta upp olika typ av böcker.Som passar in för dom man läser för är roligt tycker jag.Bara känslan när jag är på ett bibliotek trivs jag med.
Sen sa hon på Bilda att jag också kommer att få gå en kort typ av utbildning om högläsning.Det tycker jag ska bli väldigt intressant att göra.Att få lära mej mer,bli mer lärd inom det.
I dag kom Ulla förbi mej och hälsade på.
Annars så har jag inte gjort så mycket denna dag.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar