fredag 3 januari 2020

Varit i väg och gjort av med pengar.

Jaa jag var ju på Birsta i går och det säger ju allt hihi..
Jag hade saker som jag behövde köpa.Men det blev även lite andra saker.
Jag hann precis in på NetOnNet innan dom stängde där.Jag köpte laddare till telefonen min.
Skönt att nu ha en laddare som jag vet fungerar.Förut så fick jag gå och kolla flera gånger om telefonen laddades upp eller inte.För i bland laddades telefonen inte alls.Och på vissa ställen tex bussen som jag åkte i när jag skulle till Stockholm,där funkade inte laddaren alls.I min lägenhet så är det bara i köket som det funkar att kunna ladda upp telefonen.Så det va verkligen dags för mej nu att köpa mej en ny telefonladdare.
Jag va in på själva Birsta också.Och fyllde på telefonen.
Jag trodde att pengarna på busskortet hade tagit slut.Men det var tydligen 6 dagar kvar på det.Så jag ska fylla på det i morron eller på måndag istället.
Jag passade på att köpa hårfärgningsmedel på Trudes.
För det är dags att färga utväxten i håret nån dag snart.
Samma när det gäller solning.Jag har inte varit och solat solarium nånting sen jag kom hem ifrån när jag var nere hos mamma.
Jag va också in på Kicks och köpte det här.
Jag har varit så irriterad på att jag har som mörka ringar under ögonen.Och även lite vid ögonen mot näsan.Jag sminkar mej inte varje dag,men då jag gör det så har det mörka synts ändå.Även fast jag använt olika typer av foundation,concealer och puder,testat olika.
Så nu frågade jag en som jobbade där på Kicks.Om tips på nått som kan dölja det mörka vid ögonen.Och hon visade mej då en som ska vara bra.Hon visade mej också hur jag ska lägga den för att få bästa resultatet.
Är man en person som inte har den ekonomin att gå till en skönhetssalong och göra fillers,botox eller vad man nu vill fixa med sitt utseende.Eller om det är något man är missnöjd med.Då får man hitta andra knep istället.Som är billigare.Även om jag tycker att 354 kr som jag betalade för den krämen,är dyrt för min ekonomi jag har.Fast jag tänker också så här att jag går aldrig på krogen,jag köper aldrig alkohol eftersom jag inte dricker,jag röker inte längre slutade för några år sen att röka.Så det går inga pengar till det längre.Jag går aldrig ut på restaurang och äter,går inte på bio.Är aldrig ute och reser och har aldrig varit utomlands.Så när det gäller såna här saker där går det inga pengar för mej.
Förutom hyran och räkningar.Så går nog dom mesta pengarna till,det jag handlar mest.Det är nog kläder och saker till mitt hem.Men jag brukar inte köpa jätte dyra saker.Speciellt inte när det kommer till kläder.Blir ofta det som är på rea.Som dom här stövlarna som jag köpte i går på Din sko.
Stövlarna är lite lika ett par stövlar som jag har hemma.Men ändå inte.Dom är båda i brun färg.Men dom nya som jag köpte är lite ljusare,mera åt beiga hållet än dom andra som jag har.
Dom nya är lite längre,dom går upp till knäna.
Men båda är i mocka och med låg klack.
I dag då så har jag varit in till stan.
Lämnade igen böcker där och lånade nya.
Sen har det inte blivit så mycket mer att göra för mej.
Hemma och tar det lugnt nu bara.
Jag hoppas på att det blir snart jag har tid att ta spruta i nacken,bak i huvudet och vid halsen.För jag har börjat känna smått att värken och besvären börjar komma tillbaka.Men jag vet att det blir av nu i januari i alla fall,som jag kommer att få tid till det.
























3 kommentarer: