tisdag 7 januari 2020

Två gånger i veckan kommer det att bli nu under en period för mej.

Jag var ju i väg i dag på ett möte i stan.Där jag pratade om att börja läsa böcker igen för andra människor.Och mötet gick väl så där,men ändå helt okej.Dom tyckte jag skulle vänta lite med att börja läsa.Tills jag tagit botox spruta.Så att det inte blir så att jag börjar på nått ställe och kanske blir tvungen att vara sjukskriven ett tag.Jag kan hålla med dom om det ändå faktiskt.Även om jag skulle vilja börja typ i dag att läsa,gärna nu på en gång hihi..
Det som är lite klurigt med att ta botox spruta är att det inte går att veta exakt när "verkningen" går ur kroppen och slutar fungera.Eller hur jag nu ska förklara det som.Vet bara att det ska hålla i 3 månader ungefär.Men så olika från person till person har neurologen sagt till mej att det kan vara.Jag har ju inte heller fått exakt datum när jag ska ta sprutan ,utan bara att det kommer att bli av nu i januari.
Det är inte bara det här med botoxspruta som kan va lite små knepigt,utan även min sjukdom.Den är så oberäknelig.
I alla fall så blev det bestämt under mötet att jag under tiden nu under några veckor.Ska gå på ett ställe 2 gånger i veckan,på måndagar och torsdagar.Det har inget med läsning att göra,utan där är det andra saker att pyssla på med.För att få komma i väg och göra nått,istället för att bara vara hemma.Och är jag dålig nån dag tex så funkar det att vara hemma då.Eller att vara där och bara vila.Vilket inte skulle gå om jag hade läsning.
Jag får ta det här som det är nu och gilla läget.I bland så måste man ha tålamod.
Om det är något jag har fått erfarenhet av är hur det är att vara tvungen att ha tålamod.Så är det sen jag fått den här sjukdomen.
I morron så blir det spännande i alla fall.För då ska jag i väg på intervju på Bilda.
Jag har läst lite om det och jag tror att det skulle passa mej.Ska bli kul i morron att få höra mer.Om vad man kommer få göra om man börjar läsa där genom dom.
Kommer det bli så att jag inte får börja där.Så kommer jag inte ge upp läsningen.Utan söka vidare någon annanstans.Jag vet att läsa för människor är det jag vill göra och jag tänker se till att det blir så! Jag vägrar ge upp det jag brinner för hihi..














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar