måndag 10 februari 2020

Köpt

Jag har varit och köpt den här kudden.Som jag tycker är så fin.Speciellt färgen på den gillar jag.Har mycket av mintgrönt,turkost i mitt vardagsrum.
Det är kul att byta prydnadskuddar i bland och köpa när man ser nån man fastnar för.
Samma när det gäller olika ljus.
Jag tänder alltid en massa ljus på kvällarna om jag är hemma.Och jag brukar oftast vara hemma.
I fredags va jag ju och gjorde fillers.Och på kvällen så hade jag tvättstugan.
På lördagen så gjorde jag inget speciellt.Jag såg inte på Melodifestivalen.Det har inte blivit så i år att jag följer det.Vissa år brukar jag se på det.Men vissa år så har jag inte gjort det.
I går så träffade jag Reima.Han kom och hälsade på mej.Vi drack kaffe och åt glass som han hade köpt med sej.
I dag har jag inte gått på dagverksamheten.
Jag har haft en del värk och besvär med nacken efter sprutorna jag tog hos neurologen.Men det kan bli så vissa gånger efter man tagit dom.
Nu i helgen hade det börjat ge med sej.Och börjat kännas bättre.Men i dag har jag haft ont å det igen.
Jag har fått hem det här brevet nu.Bra att dom skickar ut det som atomatiskt,utan att jag behöver ringa till sjukgymnasten om att få komma,beställa tid.
Men det kanske är för att jag måste gå till sjukgymnasten också när jag har den här sjukdomen.Att bara botoxsprutor inte hjälper.Utan det ska kombineras med övningar också.Det har sjukgymnasten och neurologen sagt till mej.
Men jag har faktiskt varit lite dålig på att göra övningarna.Dom ska göras varje dag.Vilket jag har slarvat med att hoppa över vissa dagar.Jag måste verkligen skärpa till mej med det för min egen skull.
När det kommer till träning å sånt.Så har jag aldrig gått på gym å sånt.Har varit så ointresserad av det och inte haft nån ork till att gå heller.Men vissa saker är man tvungen att göra hur mycket man än ogillar att göra det.När det handlar om sin hälsa och mående.
Så nu får jag faan se till att börja göra dom övningar jag har fått VARJE DAG.Inte hoppa över nån dag.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar