måndag 17 februari 2020

Den här dagen har flytit på ganska bra.

Såna här dagar är jag så tacksam för.
När allt bara funkar bra.
Nacken har hållit sej okej,jag har inte varit överdrivet trött.
Jag har inte känt nån oro inom mej och tänkt på en massa saker.
Lycka för mej sånt här!
Har mina dagar och stunder som inte är så bra.Kanske just för dom dagarna,gör att jag uppskattar som dagen varit i dag tex.Att man inte kan ta något för givet i livet.
Att få må bra,vara lycklig och ha en bra hälsa är inte alltid självklara saker för alla människor.
I dag har jag varit i väg till dagverksamheten.Där jag fick gå igenom ett program om personlig utveckling.En kvinna som jobbar där gick igenom papper med mej som jag skulle fylla i,om hur jag tycker om olika saker i mitt liv.Som ekonomi,hälsa,vänner,jobb osv.Nästa gång jag ska dit så ska hon prata med mej om olika sätt man kan jobba med sej själv på,om hur man vill nå sina personliga mål.Hur man kan hitta andra sätt att förändra saker på som man inte har klarat av att förändra.Att lära sej att hitta andra och nya sätt att göra saker på.

Jag har börjat fundera på om jag ska gå och lyssna på nån föreläsning,kurs eller nått sånt som finns om medberoende.Eftersom jag börjat inse själv nu att jag är en medberoendeperson,personlighet eller vad det kallas.När jag ser tillbaka på livet finns det flera människor som jag har varit så med.Min pappa,pojkvänner,killar som jag har haft kontakt med,vänner,familjemedlem.
Nu när jag har börjat läsa lite om medberoende så känner jag igen mej så i det jag läst.Och så mycket av det stämmer på mej.
Min mamma och dom som känner mej väl har alltid tycket att jag träffat konstiga killar.Och att dom inte behandlat mej bra.Vilket jag inte helt kunnat sej själv då jag har varit uppe i det.Utan jag har mera trott eller faktiskt helt känt att det är mej det berott på varit fel på,att dom varit så mot mej.Har nån kille druckit varit beroende så har jag helt inom mej varit övertygad att det beror på mej att killen dricker,jag måste fixa han drickande.Jag har blivit helt uppslukad i det att det är det enda som har existerat för mej.Allt har gått ut på att jag måste lösa det här.Även om varken han eller nån annan har sagt att jag ska göra det.Så har det varit nått jag måste ändå i mina tankar.
Så det där med "konstiga" killar och relationer jag varit i tror jag mer och mer att det har att göra med att jag har ett medberoende.Inte bara det att jag har dragits till fel killar som inte varit bra för mej.
Jag kan ju så klart inte helt veta om det är så här beror på det.Men jag tror att det kanske kan vara så.
Något som jag verkligen skulle vilja ha svar på är varför en del människor blir medberoende och vissa inte.Vad det är som gör att man blir det.
Efter att jag hade slutat i dag så gick jag till biblioteket.
Letade upp några mer böcker jag tänkte ha med på onsdag,när jag ska testa att läsa.
Nu ska jag göra mej en kopp kaffe och se på Hem till gården.
Tur att jag kan se det på tv4 play.När jag inte kan eller hinner se på det när det sänds på tv.



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar