onsdag 19 februari 2020

I dag har jag börjat läsa.



Jag va så nervös innan.Och började tänka en massa.Som tänk om jag inte kommer läsa bra.Tänk om dom inte kommer va nöjd med mej.
Bara en massa negativa tankar om mej själv dök upp i mitt huvud.Och det där förväntansfulla och härliga känslan att gå och läsa fanns inte alls.Fast jag sett framemot så mycket att få börja läsa.
MEN när jag kom dit,hade satt mej och börjat läsa.Då släppte all nervositet.Jag vart fokuserade och kände den där inlevelsen och glädjen att läsa.
Jag högläste för 15 personer.Ur en bok som handlar om hur det var i Sundsvall på 30,40,50 talet.
Den här boken.
Sist jag var och läste är i augusti,tror jag det var.På ett ställe i Ljustadalen där jag va och läste i nästan 5 år.
Men nu har jag då börjat att läsa på ett ställe som ligger i stan.Och det är genom förbundet Bilda.

Jag tror att jag måste få lite bättre självförtroende.
För det gick ju hur bra som helst!

Jag ska läsa där en gång i veckan.På onsdagarna.
Sen så har jag dagverksamheten som jag är på måndagar och torsdagar.
Dom här sakerna kan utökas också kanske.Men det beror på hur mycket jag orkar.Kommer nog inte kunna gå på nått varje dag.Tyvärr sätter min sjukdom stopp för det."Vilo" dagar och stunder behövs för mej.För att hålla min nacke i shack.Som när jag kom hem i dag så vart jag tvungen att lägga mej i sängen och vila nacken min.
Men jag är så glad för den här dagen,hur den har varit!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar