torsdag 21 maj 2020

Njuter! En sån dag har det varit.



I dag har det också varit internationella TE DAGEN.
Te kommer på en god andra plats över världens mest konsumerade drycker, och är ett mycket hälsosammare alternativ till kaffe. En Sifo-undersökning visar att var fjärde svensk dricker en kopp te per dag, och 15 procent dricker flera gånger om dagen. Paraguay och Uruguay tillhör de länder som dricker mest te i världen. Produktionen på svart te i världen ligger på 2,5 miljoner ton i jämförelse med 968 000 ton för grönt te. Tehistorien startar i Kina för ungefär 5000 år sedan och ”uppfanns” enligt legenden av kejsaren Shen Nung.
Jag gillar Te och det brukar kunna bli en eller två koppar om dan.Oftast på kvällen dricker jag te.Men även en kopp på dagen eller då jag vaknat kan jag dricka det.
Mina favorit sorter av Te är dom här:
Enligt vissa kan du läsa framtiden i te.Luftbubblor som samlas  på ytan i tekoppen betyda att pengar är på väg,små teblad som flyter  upp i koppen förebådar att det kommer gäster och en tekanna som droppar  på bordet betyder att lycka väntar.































2 kommentarer:

  1. Te är jättegott och avkopplande, ha en fin fredag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och detsamma till dej!

      Radera