fredag 29 maj 2020

Några ärenden ska jag i väg på i dag.

Jag somnade tidigt i går på kvällen.Vaknade sen vid halv 4 i natt.Och jag har blivit vaken sen dess.Får se om jag kommer lyckas hålla mej vaken hela dagen.Jag ska inte sova nått  nu i alla fall.För jag ska i väg till stan och gå till biblioteket.Där jag ska lämna igen böcker.Så kanske det blir att låna nån eller några nya.
Jag ska åka till Birsta också och köpa hårfärgningsmedel på Trudes.För det börjar ju bli dags för en färgning av håret nån dag snart.Eller rättare sagt utväxten i mitt hår.
Lite mat å annat sånt ska jag väl också handla,som jag behöver ha hem.Öb är ju alltid en bra affär att köpa skurmedel,disktrasor mm på.
Jag ska fuska med solningen i dag.Och sola lite solarium i Bosvedjan.
Jag har blivit bjuden på en fest i kväll i Söråker.
Det hade varit kul att gå på den.Men med tanke på det här med Corona som är.Så har jag valt att inte gå på festen.
Så det blir inget sånt här för mej i kväll.
Jag har alltid gillat att fika i sängen.Och brukar göra det i bland.Speciellt då jag legat och läst nån bok.
Men sen jag fick den här sjukdomen med nacken.Så har det blivit mycket fikande,ofta i sängen för mej.
Fixa med kuddarna så jag får bra stöd för nacken.Sitta på en stol i köket,inte alltid att sitta bra i soffan funkar heller.Dom gånger då nacken och huvudet börjar dra.Då kan det vara lite krångligt.Men man får komma på knep.Det har jag lärt mej.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar