onsdag 19 augusti 2020

Hem till gården nörd jag är.

Och nu har det börjat sändas på tv igen.Efter sommar uppehållet av den serien.
Något som också har dragit igång.Som jag har börjat kolla på är Love Island USA.
När det kommer till serier så gillar jag verkligen att se dom som är reality.Förutom Hem till gården då,som inte är det.Men den serien är så speciell hihi..
Ett program som har börjat,som jag har sett på är Love after lockup.
Det är en dokumentärserie som handlar om par som har blivit tillsammans då den ena har suttit i fängelse.Om man får följa paren när den ena kommit ut från fängelset,suttit klart sitt straff.Och se hur deras förhållande blir,hur det fungerar ute i verkligheten.
Om jag ska säga en personlig sak om det där.Så har jag en liten erfarenhet av det.Jag fick kontakt med en kille genom en dejtingsida,då han satt inne i fängelse.När vi träffades första gången så satt han på anstalten i Tidaholm.Sen blev han flyttad till Hall.
Vi skulle va som pojkvän och flickvän.Men när jag ser på det i dag så var det inte verkligheten.Även fast vi sa att vi var i hop,hade ett förhållande.Det tog slut mellan oss innan han kom ut från fängelset.Vilket jag är glad för i dag och tycker är bra att vi inte fortsatte med varandra på utsidan.Det handlar inte om att jag är fördömande fast det nu kan låta så.Jag säger bara min erfarenhet av det här och vad jag vet i den situationen jag var i.Jag kanske kan berätta om allt det där nån gång i bloggen.
När det kommer till killar så har jag aldrig gjort bra val och tänkt klokt,snarare helt tvärtom.
Sen en till reality serie är,Gifta vid första ögonkastet England.Och den har jag nu sett klart på i dag.
Annars i veckan då så har jag:
I måndags så vart det städning hemma.
Och så hade jag tvättstugan också.
Jag brukar inte vilja både tvätta och städa samma dag.Eftersom min ork inte brukar finnas till det.Men nu vart det så och det gick ändå rätt bra den här gången.
I går så vart det inte att jag va till dagverksamheten.För jag hade en tid på vårdcentralen som var viktig.Men jag ska åka till dagverksamheten nu på fredag istället.
Ulla kom hem till mej sen på dagen och hälsade på.
I dag så har jag inte gjort så mycket.Men jag ska ta mej en promenad sen bort till affären och handla. 

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar